Din 2011 și până în prezent, compania japoneză Daikin este liderul mondial pe piața sistemelor de aer condiționat, poziție susținută atât de rezultatele financiare obținute, cât și de soluțiile inovatoare și serviciile de cea mai înaltă calitate oferite de angajați și parteneri de încredere.
Compania este prezentă pe piața din România încă din 1994, timp în care a oferit soluții de climatizare complete pentru toate categoriile de clienți, ajungând în 2016 la afaceri de 24,3 milioane de euro, în creștere cu 26% față de anul financiar anterior.
Daniel Vasile, Managing Director Daikin România, este convins că succesul companiei pornește de la interacțiunea cu clienții și experiențele pe care brandul le oferă acestora.
Care este misiunea Daikin și cum a evoluat compania?
Evoluția companiei are la bază misiunea noastră de a oferi în permanență cele mai avansate tehnologii și soluții pentru a atinge un nivel maxim de eficiență și confort. Fie că vorbim de proiecte comerciale și industriale, fie că ne referim la segmentul rezidențial, calitatea și diversitatea produselor Daikin stabilesc permanent noi standarde mondiale.
În cei peste 20 de ani de experiență pe piața locală, Daikin a fost încă de la început brandul de referență în rândul profesioniștilor din domeniu. Însă, ne propunem să fim mai mult decât cel mai bun furnizor de soluții HVAC, ne dorim să fim cel mai dorit partener pentru toți clienții noștri.
Care este ponderea echipamentelor furnizate în ultimul timp?
Ponderea echipamentelor comerciale rămâne în continuare mai mare datorită complexității pieței, dar și a portofoliului extins de produse, care include soluții personalizate de încălzire, răcire, refrigerare şi ventilaţie.
Pe de altă parte, în ultimii ani a crescut foarte mult ponderea produselor din segmentul rezidențial, aceasta datorându-se atât extinderii portofoliului de produse, dar mai ales abordării unice a acestui segment, prin nivelul serviciilor și comunicării cu clienții finali. Practic, orice client care vrea să achiziționeze un aparat beneficiază de o amplă consiliere și soluții personalizate de la experții Daikin.
De asemenea, o contribuție majoră la creșterea din segmentul rezidențial se datorează și lansării gamei BLUEVOLUTION, o nouă generație de sisteme rezidențiale, caracterizate prin design-ul revoluționar, tehnologiile inovatoare și eficiența maximă.
Care sunt cele mai importante proiecte echipate cu sisteme Daikin?
Pe lângă proiectele din gama rezidențială, cum sunt ansamblurile The Park, Greenfield și Sun Flower, pe segmentul comercial am echipat cu soluții Daikin hoteluri, clădiri de birouri, hipermarketuri, stadioane. Printre cele mai importante proiecte menționăm Hotel Hilton din București, benzinăriile OMV, birourile Timpuri Noi, Central Business Plaza Cluj, One Herăstrău Park București, Oregon Park.
Un proiect foarte special finalizat de curând constă în implicarea activă în educația viitorilor specialiști, prin recondiționarea completă a unei săli din cadrul Facultății de Inginerie a Instalațiilor din București. Sala a fost echipată cu tehnologii didactice moderne și sisteme Daikin funcționale, adaptate scopului educațional. Valoarea acestei sponsorizări oferite Facultății depășește 30.000 euro.
Daikin promite un climat unic. Ce înseamnă acest lucru?
Această promisiune se adresează atât profesioniștilor, proiectanților, instalatorilor, constructorilor, proprietarilor de spații comerciale și industriale, cât și clienților rezidențiali. Conceptul de climat unic se referă în primul rând la nivelul ridicat de confort pe care îl oferă produsele și soluțiile noastre.
În același timp, promitem un climat unic de business, ceea ce înseamnă că vom continua inițiativele de impunere a noi standarde în industrie, nu doar ca lider în tehnologie, ci și prin serviciile care însoțesc produsele noastre.
Totodată, grija pentru mediul înconjurător este una din prioritățile noastre, de aceea Daikin dezvoltă permanent tehnologii prietenoase cu mediul înconjurător, așa cum sunt produsele care folosesc agentul frigorific R32. Pentru că ne dorim un climat global unic, vom continua să ne implicăm activ în campanii de responsabilitate socială cu impact asupra mediului, cum este și campania de împădurire “Plantăm aer!”, lansată la începutul acestei veri și care are ca obiectiv plantarea a cel puțin 10.000 de copaci.
În cadrul campaniei, echipa Daikin va planta un copac în numele fiecărui client care achiziționează un echipament de aer condiționat din gama rezidențială, clienții voluntari având, de asemenea, posibilitatea de a ne însoți la acțiunea de plantare pe care o vom desfășura în noiembrie.