Statul va ține evidența locuințelor vândute cu TVA redus de 5% într-un ”Registru al achizițiilor de locuințe”.
În acesta vor fi menționate datele de identificare are cumpărătorilor și vânzătorilor de astfel de locuințe.
Modalitatea prin care va fi organizat acest Registru a intrat deja în vigoare.
Astfel, noul Registru va avea un format electronic și va fi gestionat cu ajutorul aplicației informatice pusă la dispoziție de Centrul Național pentru Informații Financiare din cadrul Ministerului Finanțelor.
Pe baza registrului se verifică îndeplinirea condiției referitoare la achiziționarea cu cota redusă de TVA de 5% a unei singure locuințe a cărei valoare depășește suma de 450.000 lei, dar nu depășește suma de 700.000 lei, exclusiv TVA.
Registrul se completează de către notarii publici, la data autentificării actelor juridice privind transferul dreptului de proprietate, pentru:
* locuințele care se livrează cu cota redusă de TVA de 5% a căror valoare, inclusiv a terenului pe care sunt construite, nu depășește suma de 450.000 lei, exclusiv taxa pe valoarea adăugată, achiziționate de persoane fizice
* locuințele care se livrează cu cota redusă de TVA de 5% a căror valoare, inclusiv a terenului pe care sunt construite, depășește suma de 450.000 lei, dar nu depășește suma de 700.000 lei, exclusiv taxa pe valoarea adăugată, achiziționate de persoane fizice.
Registrul se consultă de notarii publici, înainte de autentificarea actelor de transfer al dreptului de proprietate sau plata în avans pentru achiziția de locuințe al căror preț se încadrează între 450.000 lei și 700.000 lei, exclusiv TVA.
Registrul se utilizează în situația în care vânzătorul este înregistrat în scopuri de TVA în România, precum și în cazul în care codul de înregistrare în scopuri de TVA al acestuia a fost anulat.
Nou proiect rezidential, cu 8 niveluri, langa Bucuresti
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/ noiembrie-decembrie 2021