Proiectul de construire a Variantei de Ocolire a municipiului Blaj este în impas.
Valoarea totală a acestei investiții este de 204,8 milioane lei (inclusiv TVA), iar finanțarea este prevăzut să se realizeze din fonduri externe nerambursabile – Programul Operațional Transport 2021-2027 și de la Bugetul de Stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.
Procedura de achiziție publică lansată de Primăria municipiului Blaj în vederea atribuirii contractului de proiectare și execuție a lucrărilor de construire a fost anulată.
Autoritatea contractantă a considerat că cele două oferte depuse la licitație sunt inacceptabile și/sau neconforme.
Valoarea totală estimată a contractului de proiectare și execuție este de 150,24 milioane de lei fără TVA.
Cele două oferte au fose depuse de:
* Ofertant unic: Retter Projectmanagement;
* Asocierea: Dimex-2000 Company (lider), Opr Asfalt, Dacia Faber SRL, Prenis SRL, Explan SRL.
Contractul prevede realizarea documentației tehnice pentru autorizația de construire, elaborarea proiectului tehnic și executarea lucrărilor pentru Varianta Ocolitoare a municipiului Blaj (conectivitate cu Drum Transregio Blaj – Teius – A10).
Varianta de ocolire a municipiului Blaj are 6,845 km.
Traseul variantei de ocolire se desprinde din DN 14B (km 22+230) prin intermediul unei intresecţii de tip giraţie.
Acesta se desfășoară în zona de versant a luncii Târnavei Mici, traversând printr-un viaduct râul Târnava Mică, DC21 şi linia C.F.320 Blaj-Praid și continuând paralel cu linia C.F. Blaj – Praid, urcând pe platoul nordic al municipiului Blaj.
Traseul se intersectează cu drumul judeţean DJ 107 şi prelungirea străzii Izvorului unde este prevăzută o intersecţie giratorie la km 4+180.
Drumul se finalizează în DN 14B la km 26+900 printr-un sens giratoriu.