Pentru construirea magistralei de metrou M6 Baneasa – Otopeni, statul poate să aleagă constructorul întrucât are trei oferte. Toate aparțin unor firme din Turcia.
Astfel, cele trei firme calificate în procedura de licitație pentru proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență pentru secțiunea 2 a Magistralei M6, respectiv Tokyo – Aeroport Henri Coandă, au depus ofertele la termenul stabilit.
Valoarea contractului este de 1,31 miliarde de lei, fără TVA.
Proiectul Magistrala M6 a fost deblocat în data de 2 octombrie 2021, iar licitația a fost lansată în 19 octombrie 2021.
Clauze modificate pentru supervizarea executiei unei autostrazi
Cei trei ofertanți lideri sunt:
* Alsim Alarko Sanayi Tesisleri Ve Ticaret AS;
* Dogus Insaat Ve Ticaret AS;
* Gülermak Ağir Sanayi İnşaat Ve Taahhüt AȘ.
Secțiunea 2 Tokyo – Aeroport Henri Coandă are un traseu de 7,6 km și cuprinde 6 stații:
* Washington;
* Paris;
* Bruxelles;
* Otopeni;
* Ion I.C. Brătianu;
* Aeroport Otopeni.
M6 este prima linie de transport public de mare capacitate, care face legătura între Nordul și Sudul Bucureștiului.
Este prima magistrală care leagă direct Capitala de localitățile din Ilfov (Otopeni – București – Jilava).