Master Planul General de Transport al Romaniei nu a fost gata la finele lunii februarie, asa cum era stipulat in contractul semnat de fostul ministru al Transporturilor, Alexandru Nazare, cu compania de consultanta AECOM.
Aceasta, in conditiile in care noul Program Operational de Transport (2014-2020) nu poate fi discutat pana cand Master-planul de Transport al Romaniei nu va fi validat de Comisia Europeana.
Master Planul nu este finalizat nici dupa o intarziere de o luna, iar actualul ministru al Transporturilor, Dan Sova, a anuntat un nou termen si anume data de 15 aprilie. La aceasta data va fi prezentat public primul draft al Master Planului, care va intra in dezbatere publica.
In cadrul Conferintei Infrastructura de transport, reprezentantii mediului de afaceri si-au exprimat nemultumirea fata de intarzierea finalizarii Master Planului, intarziere care duce la amanarea finantarii din fonduri europene a proiectelor de infrastructura.
Prezent la conferinta, Marcel Bolos, director general al Directiei Managementul Fondurilor Externe din cadrul ministerului Transporturilor, a raspuns intrebarilor puse de reprezentatii mediului de afaceri, indignati de tergiversarea lansarii marilor proiecte de infrastructura.
Programul de constructie autostrazi pentru 2014, prezentat de reprezentatul CNADNR, Horia Nicolae, director general adjunct Proiecte cu finantare externa, vizeaza receptia a 93 de km de autostrazii, Din care 86 km cu finantare din fonduri comunitare alocate in perioada 2007-2013.
Pentru 2015, programul de constructie autostrazi prevede receptia a 194 km, cu finantare din Fondul de coeziune si din Fondul european pentru dezvoltare regionala (FEDER) 2007 -2013. Pentru 2016 sunt prevazuti 64 km din fonduri de la bugetul de stat.
Tot cu fonduri europene, insa aferente din perioadei de programare 2014-2020, se estimeaza ca vor fi realizati in 2017 circa 228 km de autostrazi.
Proiectele de infrastructura prezentate de CNADNR sunt propuse sa fie incluse in Master Planul General de Transport.
De asemenea, proiectele CFR propuse sa fie incluse in Mster Plan au fost prezentate in cadrul Conferintei de catre Jean Nicolaos, sef serviciu relatii internationale in cadrul companiei nationale CFR.
Marile proiecte de infrastructura feroviara incluse in programul actual de guvernare sunt: reabilitarea liniei de cale ferata Brasov-Simeria, reabilitarea liniei de cale ferata de la frontiera cu Ungaria Curtici Simeria si constructia liniei de cale ferata de mare viteza Arad- Timisoara Caransebes Drobeta Turnu Severin Craiova Calafat / Bucuresti.
Pentru modernizarea sectiunilor de cale ferata din ramurile nordica si sudica ale coridorului IV sunt in derulare licitatii in valoare de 8,2 miliarde de lei (peste 1,8 miliarde euro), iar proiecte propuse sunt estimate la aproape 4,8 miliarde de euro.
La randul sau, Ministerul Dezvoltarii Regionale a identificat ca prioritati pentru investitii in 2014 – 2020 aproape 8.400 km de drumuri judetene, au precizat Cezar Grozavu, manager public si Ionut Sandu, consilier in cadrul Autoritatii de Management pentru Programul Operational Regional.
Investitiile prevazute in cadrul POR 2014 – 2020 pentru infrastructura de transport rutier necesita peste 1,1 miliarde de euro .
In cadrul Conferintei, punctul de vedere al mediului de afaceri si profesional a fost sustinut de Laurentiu Plosceanu, presedintele Asociatiei Romane a Antreprenorilor de Constructii (ARACO), Liviu Bota, presedintele Patronatului Drumarilor, Gheorghe Lucaci, presedintele Asociatiei Profesionale de Drumuri si Poduri din Romania (APDP), Cristian Parvan, secretar general al Asociatiei Oamenilor de Afaceri din Romania (AOAR) si Nicolae Micu, presedintele Asociatiei Romane a Inginerilor Consultanti (ARIC).
Conferinta Infrastructura de transport proiectele pentru 2014-2020 si solutii necesare pentru realizarea lor eficienta, organizata la 27 martie, de revista Arena Constructiilor, a reunit reprezentanti ai marilor companii de constructii, proiectare, consultanta, ai producatorilor de materiale de constructii si furnizorilor de utilaje pentru constructii, reprezentanti ai asociatiilor patronale si profesionale din domeniu, ai autoritatilor publice centrale si locale, ai camerelor de comert bilaterale si sectiilor comerciale ale ambasadelor straine, precum si ai mass media.
Solutii propuse pentru industria constructiilor
Sponsori
Parteneri
Parteneri media