Firma Società Italiana per Condotte d’Acqua SpA, în asociere cu alte două companii, a semnat recent, cu Direcția Daneză a Drumurilor din cadrul Ministerului Transporturilor din Danemarca, contractul de proiectare și construcție a Podului Storstrom din Danemarca, în valoare de 277 milioane de euro.
Noul Pod Storstrom, care va avea acelasi nume cu cel al braţului mării care desparte regiunea Selandia, cea mai mare insulă daneză unde se află capitala Copenhaga, de Falster, în partea de sud a țării scandinave, va lega orașele Vordingborg și Orehoved .
Contractul prevede proiectarea şi execuţia unui pod rutier și feroviar, care va avea o lungime totală de 6,5 km și o lățime de 24 de metri.
Structura va avea două benzi de circulatie pe care se estimează un trafic de aproximativ 8000 de mașini pe zi, două linii pentru tranzitul trenurilor de mare viteză folosite atat pentru transportul de pasageri cat și pentru cel de mărfuri (în cadrul liniei de cale ferată Copenhaga-Hamburg) și o pistă pentru pietoni şi biciclete.
Podul Storstrom va face posibilă creșterea circulației din Danemarca către centre de afaceri strategice continentale, cum ar fi Hamburg, Bremen sau Hanovra. Acesta va înlocui vechiul pod ce este situat mai spre est decât cel nou și care, fiind construit în 1939, nu mai poate suporta volumul de trafic actual.
Lucrările vor fi finalizate în a doua jumătate a anului 2022.