Oferte locuri de munca top

Centura metropolitana Cluj, aprobata de Guvern

Centura metropolitană Cluj, investiție ce se ridică la 1,4 miliarde euro, a fost aprobată astăzi de Guvern.

Centura va avea o lungime de peste 40 kilometri și va include parcări, 20 de noduri rutiere și 20 de drumuri de legătură, conform indicatorilor tehnico-economici.

Proiectul ”Drum Transregio Feleac TR 35, Etapa I Centura Metropolitană TR 35 și Drumuri de Legătură” din județul Cluj va cuprinde inclusiv conexiuni cu autostrada Transilvania, cu cartierele rezidenţiale intens populate și cu aeroportul internaţional Avram Iancu. De asemenea, va avea legături de acces spre viitorul spital regional de urgenţă şi spitalul pediatric monobloc.

Centura va avea și două tuneluri

Traseul Centurii Metropolitane TR 35 se va desprinde din Drumul Național DN 1 la km 498+390, la limita dintre comunele Căpușu Mare și Gilău.

La km 0+800 trece pe malul stâng al pârâului Căpuș se desfaşoară la baza dealurilor, pe teritoriul comunei Gilău în zona intersectării cu Autostrada Transilvania A3 și cu DN 1.

O noua dezvoltare imobiliara, pe locul unei foste incinte industriale

Traseul continuă în comuna Florești, predominant la nordul localității, inițial pe malul stâng față de canalul Hidroelectrica, râul Someșul Mic, iar apoi pe malul drept.

La Barajul Florești traseul trece din nou pe malul stâng al canalului Someșul Mic.

În Cluj-Napoca, traseul trece prin partea sudică a intravilanului (direcție vest-est, Mănăștur-Bucium și Someșeni-Selgros), nod Cora, Pădurea Mănășturului.

În continuare se îndreaptă spre “Pădurea Făgetului” până la intersecția cu DN 1 în localitatea Feleac.

Traseul trece la limita nordică a extravilanului, în zona străzii Calea Turzii. Pe acest sector au fost prevăzute două tuneluri.

În Apahida, traseul se află la nord-vest față de intravilan, pe tronsonul Variantei de ocolire Cluj Est – Apahida-Vâlcele (DN 1 N) și continuă spre est până la intersecția cu drumul DN 1C (zona Câmpenești).

Lungimea totală a Centurii Metropolitane TR 35 va fi de 42,130 km.

Vor fi două faze de execuție

Proiectul va fi împărțit în două faze:

* Faza I – Centura Metropolitană TR 35, Sector cuprins între km 14+747 (nod 5) şi km 38+418 (nod 18) în lungime de 23,67 km şi Drumuri de legătură în lungime de 19,16 km.

Un mare furnizor de agregate va deschide noi perimetre de exploatare

Ȋn cadrul Fazei I se consideră oportună asigurarea conectivității directe spre Spitalul Regional de Urgenţă, Spitalul Pediatric Monobloc, cât şi legătura cu DN 1N care reprezintă Varianta de ocolire Cluj Est (VOCE), prin nodul 18 (Apahida/DN 1N).

Este prevăzută realizarea podului peste canalul Someş, soluţie ce permite extinderea pistei Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca.

* Faza II – Centura Metropolitană TR 35, Sector cuprins între km 0+000 (intersecţia cu DN 1-Gilău) – km 14+747 (nod 5 Floreşti) şi sector cuprins între km 38+418 (nod 18)- km 42+130 (nod 20) în lungime de 18,46 km, împreună cu Drumuri de legătură în lungime de 13,17 km.

Ȋn cadrul Fazei II se va asigura conexiunea cu Autostrada Transilvania.

Valoarea totală a investiției este de 6.974.055 mii lei (TVA inclus), din care valoarea lucrărilor de construcții și montaj este de 4.631.086 mii lei.

Durata de execuție a obiectivului este de 48 de luni pentru fiecare fază, în total 96 luni.

Finanțarea obiectivului de investiție va fi realizată din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operațional Transport (POT) 2021-2027 și de la bugetul de stat, precum și din alte surse legal constituite.

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 7/ octombrie  2022

Sus