Creșterea în ultimii ani a traficului rutier din Timișoara face necesară o nouă investiție în înfrastructura de transport, apreciază Alfred Simonis, președintele ales al Consiliului Județean Timiș.
Acesta a precizat că odată cu deschiderea circulației pe centura Timișoara Sud, volumul de trafic s-a mărit semnificativ și au apărut blocaje pe Timișoara Nord.
Ca urmare, propune modernizarea actualei variante de ocolire Timișoara Nord, care leagă Calea Aradului de aeroport. Noul profil al drumului ar urma să aibă patru benzi de circulație.
Alfred Simonis apreciază că investiția ar putea fi realizată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, cu finanțare prin Programul Transport 2021 – 2027.
Potrivit specialiștilor CNAIR, traficul a înregistrat o creștere exponențială față de nivelul traficului de perspectivă luat în calcul prin proiectul tehnic, acesta având o valoare reală de peste 11.000 de vehicule față de estimarea inițială de 6.200. Pentru anul 2030 CNAIR estimează un trafic de două ori mai mare.
„Am promis că ne vom ocupa de marile proiecte ale Timișului și Timișoarei și, împreună cu Sorin Grindeanu, găsim soluții pentru ca obiectivele pe care ni le-am propus să fie puse în practică: Centura de Sud a fost finalizată, Centura de Vest este în procedură de licitație, iar acum pregătim modernizarea Centurii de Nord”, a declarat Alfred Simonis.
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 6/septembrie 2024
Niște păcălici fără pic de viziune.Când vor termina Centura de Nord la 4 benzi se va bloca cea de Sud care va trebui lărgită deasemenea la 4 benzi.
😀