De pe proaspăt inaugurata Variantă Ocolitoare a Municipiului Bârlad hoții au sustras o parte din sistemul de evacuare a apelor pluviale, a anunțat Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași.
În cadrul reviziilor periodice, lucrătorii Secției Drumuri Naționale Bârlad au sesizat zilele trecute dispariția unei porțiuni din sistemul de evacuare a apelor pluviale aferent pasajului de la km 6+650.
A fost constatat furtul a 49 m de țeavă PVC cu diametrul de 200 și 110 mm, coturi și ramificații din același material. Dispozitivele erau amplasate la gurile de scurgere de pe pasaj, iar în urma furtului apa meteorică se scurge acum liber pe sferturile de con, putând duce, în timp, la infiltrații și degradări ale drumului.
În cazul Variantei Ocolitoare Bârlad au fost foarte multe cazuri de sustrageri. Înaintea de predare au mai fost furate un contor electric și o mulțime de alte materiale. Dar, pentru că nu se făcuse predarea, constructorul a trebui să suportă cheltuielile cauzate de furturi.
„Majoritatea semafoarelor de pe șantiere rămân fără baterii. Sunt acumulatori în ele, care dispar, apoi semaforul nu mai funcționează. Cele mai multe sustrageri sunt în cazul indicatoarelor rutiere: stâlpii și tabla”, ne-a spus Nicolae Popovici, purtător de cuvânt al DRDP Iași.
În schimb, domnul Popovici atrage atenția asupra faptului că orice constructor este obligat să predea obiectivul conform proiectului tehnic, cu toate elementele, indiferent că i-au fost furate materiale.
„Pentru un constructor este mai ușor să înlocuiască un bun furat, pentru că într-o zi sau două el poate remedia situația. Pentru noi (n.r.- DRDP) este mult mai greu. În primul rând noi nu avem pe stoc așa ceva. În al doilea rând, achiziția trebuie făcută conform legislației achizițiilor publice, deci poate dura chiar și luni de zile până când reușim înlocuirea respectivului obiect”, ne-a mai spus domnul Popovici.
Varianta Ocolitoare Bârlad, în lungime de 11,28 km, a fost dată în trafic la sfârșitul lunii august a anului trecut, pe traseul acesteia regăsindu-se trei intersecții tip girație, patru poduri, trei pasaje și două parcări de scurtă durată.
Valoarea investiției a fost de peste 132 milioane lei, antreprenorul oferind o garanție de 7 ani pentru lucrările executate.
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie-decembrie 2024