Oferte locuri de munca top

Ce prefera romanii in materie de spatii comerciale?

7 din 10 romani prefera centrele comerciale mari, in timp ce 27% dintre consumatori le prefera pe cele mai mici; cumparaturile din magazinele stradale reprezinta o optiune pentru numai 2% dintre consumatori. Prin comparatie, 1 din 5 europeni alege zona stradala in detrimentul altor formate de retail. Acestea sunt concluziile ultimului studiu CBRE -„How Consumers Shop” (Modul de cumparare al consumatorilor), editia despre Romania.

Una din diferentele substantiale in modul de consum al romanilor deriva din perceptia fata de zonele de entertainment, astfel oferta de divertisment, precum si prezenta unui hypermarket/supermarket au o pondere mai ridicata in decizia romanilor asupra alegerii unui centru comercial. Romanii recunosc schimbarile pozitive petrecute la nivelul centrelor comerciale in ultimii ani, insa investitiile in servicii si facilitati sunt vitale pentru a mentine cota de piata in acest segment foarte competitiv.

Curatenia, pretul si siguranta sunt cei mai importanti factori care determina alegerea unui anumit centru comercial de catre consumatori. Acestea au un rol decisiv in alegerea destinatiei de shopping in cazul achizitiilor de produse non-alimentare. Acest lucru este valabil nu numai pentru Romania, ci pentru toate tarile incluse in studiu, pentru toate tipurile de centre comerciale si pentru toate categoriile de varsta, consolidand astfel concluziile studiului nostru anterior, din 2013.

Accesul facil ramane un factor critic pentru consumatori atunci cand aleg locul in care sa isi faca cumparaturile, dar romanii, spre deosebire de restul europenilor, sunt dispusi sa calatoreasca pentru o perioada mai lunga de timp pentru a ajunge la centrele lor comerciale preferate. Mai mult de 55% dintre romani sunt dispusi sa calatoreasca pentru mai mult de 16 minute pentru a ajunge la centrele comerciale non-food cel mai des vizitate. Surprinzator, clientii cu venituri mai mici sunt chiar mai inclinati sa calatoreasca pentru o perioada mai lunga de timp, comparativ cu cei cu un venit mai mare.

Cand vine vorba de romani preferinta pentru centre comerciale de mari dimensiuni, este coplesitoare – 7 din 10 aleg astfel de destinatii. Acest lucru este cu mult peste media europeana de 1 din 2 consumatori sau 47%. Relativ similar cu restul europenilor, centrele mai mici, cu mai putin de 50 de magazine, sunt alese de aproximativ 27% din consumatori.

Magazinele high-street sunt practic non-existente pentru romani, doar 2% preferandu-le ca destinatie de shopping. Prin comparatie, 1 din 5 europeni alege acest format de retail. Romanii privesc zona stradala mai degraba ca o destinatie unde pot beneficia de o gama larga de facilitati de catering, inclusiv restaurante de buna calitate. Acest lucru este in contrast cu consumatorii europeni, pentru care acest tip de format este preferat pentru oferta de retaileri, in special independenti sau de moda.

Sus