Urmează să fie expropriate terenuri din Agigea, Constanța și Valu lui Traian pentru
realizarea lucrărilor de modernizare a infrastructurii feroviare din Portul Constanța (listă atașată la finalul știrii).
Suma despăgubirilor depășește 4,2 milioane de lei pentru 141 terenuri în suprafață totală de peste 6,6 hectare, potrivit proiectului în curs de aprobare.
Studiul de fezabilitate al obiectivului prevede lucrări de reabilitare și modernizare în două etape:
* Etapa 1 – lucrări de reabilitare și modernizare a Grupei de Așteptare Valul lui Traian, iar în
* Etapa a 2-a – lucrări de modernizare a obiectivelor de interes din afara Portului și din Portul Constanța Sud.
Licitația pentru Etapa I – suspendată
Pentru Etapa 1 a fost lansată procedura de achiziție publică pentru atribuirea contractului cu valoarea estimată de circa 457 milioane de lei fără TVA.
Licitația este în prezent suspendată, după ce societatea Alstom Transport SA a depus o contestație împotriva documentației de atribuire.
Un alt participant la licitație FCC Construccion SA a renunțat la contestația formulată.
Exproprieri și ale terenurilor proprietate publică
De asemenea, pentru asigurarea suprafețelor de teren necesare implementării proiectului este necesară și ocuparea unei suprafețe de 3.203 mp aferentă unui număr de 6 imobile proprietate publică a statului, precum și o suprafață de 15.561 mp aferente unui număr de 17 imobile proprietate publică a unităților administrativ – teritoriale.
Infrastructură uzată
Intervențiile la infrastructura Portului sunt necesare din cauza lipsei lucrărilor de întreținere și înlocuire în timp util a elementelor de infrastructură uzate. Situația a condus la deteriorarea infrastructurii feroviare. Aproximativ un sfert din liniile din port sunt închise, iar circa 27% au limitare de viteză.
Totodată, infrastructura feroviară a portului existent nu îndeplinește cerințele de interoperabilitate stabilite de regulamentele și directivele europene.
Descărcați aici