Pentru acest an Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România are planificată execuția a peste 467 km de autostradă si circa 230 km variante ocolitoare, conform contractelor de lucrări în derulare sau aflate în procedură de licitație din anul 2015.
De asemenea, anul acesta urmează să fie realizati peste 792 km de drumuri nationale, cu finantare de la bugetul de stat, cu finantare rambursabila si nerambursabila.
Anul acesta urmează să fie executați aproape 100 km de autostradă, cu finanțare de la bugetul de stat, si anume 3,325 km din sectiunea Bucuresti – Moara Vlasiei, Autostrada Brasov – Bors, sectiunea Suplacu de Barcau – Bors – 60,25 km, Gilau – Nadaselu – 8,7 km, Nadaselu – Mihaiesti – 16,80 km; Finalizare lucrari Campia Turzii – Gilau – 0,32 km; Comarnic – Brasov / sector Comarnic – Predeal si Predeal – Cristian si drum de legatura – 10,30 km.
Aproape 200 km de autostrada vor fi realizati cu finanțare din fonduri europene. Este vorba de tronsoanele Dumbrava Deva – 71,88, Sebes-Turda – 70 km, Campia Turzii – Ogra – Targu Mures -56,5km.
Este planificata și execuția a aproape 170 km de autostrazi in concesiune, și anume autostrada de centura a municipiului Bucuresti/sector Centura Sud – 48 km si Craiova- Pitesti – 121,19 km.
Anul acesta CNADNR are planificată execuția a 229,32 km de variante ocolitoare.
Dintre acestea peste 53 km sunt cu finanțare de la bugetul de stat: Radauti (16,58 km), Oradea (1,78 km), Satu Mare (19,54 km), Busteni (1,02 km), Comarnic (2,85 km) si Barlad (11,37 km).
Un total de 176 km sunt proiecte cu finantare nerambursabila: Carei (10,45 km), Brasov (12,212 km), Tecuci (6,945 km), Craiova Sud (6,291 km), Targu Jiu (19,95 km), Caracal (10,35 km), Mihailesti (3,18 km), Bacau (30,7 km), Targu Mures (11,64 km), Modernizarea centurii rutiere a municipiului Bucuresti intre A1 – DN 7 si DN 2 – A2 (20,145 km), Largire la 4 benzi centura Bucuresti Sud intre A2 km 23+600 si A1 km 55+520 (31,92 km), Suceava (12,40 km).
Pentru acest an, CNADNR SA are alocat prin bugetul de stat 4,23 miliarde lei, mai mult cu 0,77% fata de prevederile bugetare ale anului 2015, comunicate de Ministerul Transporturilor în 4 ianuarie 2016.
1.Inexplicabil ca distanta Predeal- Cristian sa fie doar = 4 km fata de 19 km in linie dreapta si la fel Comarnic- Predeal numai 6,3 km ??
2. Nu inteleg dece guvernul nu impune construirea drumurilor/autostrazilor de catre specialistii roamani ( care si-au dovedit competenta lucrand aurostrazi in Irak si Siria pe vremea comunismului, si in tara Transfagarasanul, portiuna din Autostrada Cernavoda, etc.) solutie impusa de marele barbat de STAT, P.M. Ionel Brateanu care a impus pe la 1880 ca ” marile lucrari de care avea nevoie Tara sa se faca de romani.”
Ne dand de lucru romanilor acestea se descalifica si pleaca la munca in alte tari iar noi ne alegem cu autostrazi de paroasta calitate si cu banii furati….