Oferte locuri de munca top

Autostrada Timisoara – Moravita, aprobata de Guvern

Proiectul Autostrăzii Timișoara – Moravița a fost aprobat astăzi de Guvern și urmează să fie pregătită demararea procedurii de achiziție publică în vederea atribuirii contractului de execuție.

Investiția pentru realizarea celor 73 de kilometri de autostradă se ridică la aproape 3 miliarde euro, echivalentul a peste 14,5 miliarde lei.

Finanţarea va fi realizată din fonduri externe nerambursabile Programul Transport (P.T.) 2021-2027 și de la bugetul de stat.

Lungimea totală a traseului viitoare autostrăzi este de 72,930 km, proiectul fiind structurat în trei tronsoane:

– tronsonul 1 km 0+000 – km 35+670;

– tronsonul 2 km 35+670 – km 69+160;

– tronsonul 3 km 69+160 – km 72+930.

Tronson 1

Punctul de început considerat este actualul nod de pe A1 de la Remetea Mare, nod care asigura legătura dintre A1 si DN 6. Autostrada ocolește localitățile Albina și Urseni.  În zona de la sud de Giroc, la intersecția dintre strada Trandafirilor i varianta de ocolire Timișoara Sud este amplasat un nod rutier. Din acest nod rutier se va realiza o legătură de circa 2 km pentru conectarea variantei de ocolire la autostrada Timișoara – Moravița.

Autostrada traversează râul Timiș după care are direcție sud printre localitățile Jebel si Iosif.

La intersecția autostrăzii cu DJ 693B se va amenaja descărcarea provizorie a tronsonului 1 printr-o bretea bidirecționala racordata la DJ 693B printr-un sens giratoriu.

Tronson 2

La circa 600m sud față de DJ 693B are punctul de început tronsonul 2. În continuare traseul autostrăzii traversează râul Voiteg/Vana Mare și Valea Tofani. Traseul continuă pe direcția sud traversând zone deluroase cu terenuri agricole brăzdate de cursuri de apa,  se intersectează cu DJ592B la vest de localitatea Folea apoi cu CF922 Reșița – Timișoara și DN58B. În continuare traseul merge spre sud printre localitățile Dejan la nord est, iar la nordul localității Moravița este punctul de final al tronsonului 2.

Pentru situația în care execuția tronsonului 3 va fi întârziata este prevăzut un drum temporar în lungime de circa 2 km care va asigura legătura dintre nodul rutier Moravița si DN 59 în scopul utilizării actualului punct de trecere a frontierei.

Tronson 3

Punctul de început considerat este zona viitorului nod rutier amplasat în zona drumului național 57, în partea de nord-est a localității Moravița, bretele nodului rutier Moravița de pe partea stânga a autostrăzii fiind incluse în acest tronson.

Autostrada traversează DN 57 cu pasaj pe autostradă, se îndreaptă spre sud și traversează râurile Moravița și Boruga după care se va amplasa punctul de trecere a frontierei.

Noduri rutiere

De asemenea, au fost proiectate 6 noduri rutiere, după cum urmeaza:

* A1 Remetea Mare

* DJ 592 Albina

* VO Timișoara Sud

* DN 59 Pădureni

* DN 58B Voiteg

* DN 57 Moravița.

Valoarea totală a proiectului este de 14.590.138 mii lei, inclusiv TVA, din care valoarea lucrărilor de construcții și montaj este de 12.325.833 mii lei.

Durata de execuție este de patru ani.

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 5/iulie-august 2024

Revista Arena Constructiilor iulie-august 2024

Sus