Oferte locuri de munca top

Autostrada Targu Neamt – Iasi – Ungheni va costa peste 5 miliarde de euro

Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni va costa peste 5,3 miliarde de euro, potrivit indicatorilor tehnico-economici ce urmează să fie aprobați de către Guvern.

Durata de execuţie a lucrărilor ar urma să fie de trei ani.

Traseul viitoarei autostrăzii va avea 93,269 km și se desfăşoară pe teritoriul judeţului Iaşi. Lungimea efectivă este de 88,77 km pentru că sectorul cuprins între km 5+500 – 10+000 nu face parte din acest proiect, fiind inclus în cadrul Autostrăzii A7 Bacău – Pașcani.

Noua autostradă începe din zona localității Moțca și se îndreaptă către est spre Pașcani, Târgu Frumos, Podu Iloaiei.

Ocolește pe la nord-vest municipiul Iași și continuă spre Ungheni, unde se face joncțiunea cu Podul peste Prut la Ungheni.

Valoarea totală a investiției este de peste 26,39 miliarde lei, inclusiv TVA, din care valoarea lucrărilor de construcții și montaj este de peste 22,89 miliarde lei (TVA inclus).

Autostrada este structurată în patru tronsoane:

* Tronsonul 1 între km 0+000 – km 31+500

* Tronsonul 2 între km 31+500 – km 60+100;

* Tronsonul 3 între km 60+100 – km 77+800;

* Tronsonul 4 între km 77+800- km 93+269,87.

Proiectul prevede realizarea mai multor noduri rutiere și drumuri de legătură.

Topul Drumarilor: Afacerile drumarilor cresc tot mai mult la an la an

Astfel, vor fi noduri de legătură la: Moțca, Pașcani, Târgu Frumos, Podu Iloaiei, Lețcani,  DJ 282 – Nord Iași – km 70+090, nod DN 24 – Nord Iași – km 76+830, Nod Rutier de Perspectivă – Drum de legătură cu Spital regional și Aeroport Iași – km 82+210, precum și nod rutier DJ 249 – Golăești – km 90+790.

Vor fi realizate drumurile de legătură Lețcani și Nod DN 28, precum și VO28D (VO Iași).

Lucrări de consolidare

Având în vedere faptul că traseul străbate albia majoră a Siretului și a Prutului și a afluenților majori Jijia și Bahlui, s-a luat în considerare un nivel al apei subterane ridicat (mai puțin de 5 m adâncime).

Lucrările de consolidare aferente excavațiilor altele decât pentru tuneluri, impun pe zone extinse îmbunătățirea terenului de fundare, sprijiniri de terasamente pentru limitarea extinderii exproprierilor și lucrări de consolidare pentru rampele de acces la lucrările de poduri/ pasaje/ viaducte.

Lucrări de tunel

Sunt prevăzute 12 tunele de tip ”cut&cover”, cu o lungime totală de 4480 m, pentru zonele unde adâncimea liniei roșii variază între aproximativ 15-30 m.

De asemenea, în zonele în care adâncimea liniei roșii depășește 30-35 m, au fost propuse 2 tunele de tip ”twin tunnels” executate cu metodă convențională, săpate direct în subteran.

 

Descărcați aici

 

 

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 7/octombrie 2024

Revista Arena Constructiilor octombrie 2024

Sus