Oferte locuri de munca top

Autostrada Motca – Iasi – Ungheni: Tronsonul 2, in licitatie

A fost lansată licitație pentru proiectarea și execuția tronsonului 2 al Autostrăzii Unirii Moțca – Iași – Ungheni, de către CNIR.

Tronsonul 2 Târgu Frumos – Lețcani cu lungimea de 28,6 kilometri are un cost estimat de 5 miliarde lei.

Finanțarea investiției este asigurată din fonduri europene, prin Programul Transport PT 2021-2027.

Ofertele pot fi depuse până la data de 24 martie 2025.

Este un proiect cu o complexitate tehnică ridicată și provocări pentru constructori, pe traseu fiind prevăzute următoarele structuri:

– 33 de poduri și pasaje (cu o lungime totală de 7,8 kilometri/cel mai lung pasaj de 1130 de metri peste râul Bahlui);

– două tunele;

– trei noduri (Podu Iloaiei, Lețcani, la Drumul de Legătură cu DN 28).

Durata de realizare a întregului tronson 2 este de 46 de luni (10 pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție).

Pentru a asigura finalizarea în cel mult 14 luni a segmentului de autostradă care va funcționa ca o centură a localitpții Podu Iloaiei, CNIR a prevăzut acordarea punctajului suplimentar constructorului care își asumă și prioritizează acest segment cu o lungime de 4 kilometri.

În cadrul contractului vor mai fi executate, inclusiv:

– un drum de Legătură cu două benzi cu DN 28 D în lungime de 5,23 km;

– un drum de Legătură cu patru benzi cu DN 28 în lungime de 7,6 km;

– două parcări de scurtă durată, un spațiu de servicii tip S3, un Centru de Întreținere și Coordonare- CIC.

Anunțul de licitație va fi vizibil în SEAP după publicarea în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

Construirea Tronsonului 1 Moțca – Târgu Frumos (27 km), lansat în licitație pe 23 ianuarie 2025 și a tronsonului 2 Târgu Frumos-Lețcani, care asigură legătura municipiului Iași la Autostrada Moldovei -A 7 și mai departe la Autostrada Transilvaniei -A3, reprezintă obiective prioritare ale Companiei.

Realizarea celor două tronsoane devine o necesitate și din perspectiva evoluției fluxurilor de trafic, în sensul creșterii acestora între Moțca și Iași, așa cum reiese din scenariile prezentate în tabelul alăturat.

Valorile de trafic sunt estimările realizate în cadrul documentației de specialitate a Studiului de Fezabilitate.

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie-decembrie 2024

Revista Arena Constructiilor noiembrie-decembrie 2024

Sus