Antreprenorul italian Astaldi a obţinut, în joint-venture, contractul pentru construcţia autostrăzii Braşov – Oradea. Lucrările ce urmează să fie executate se ridică la aproximativ 100 milioane euro. Grupul Astaldi şi-a adjudecat 48,5% din proiect.
Contractul prevede proiectarea şi construcţia a circa 18 km de autostradă, respectiv secţiunile Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea, Secţiunea 2A; Ogra – Câmpia Turzii, Lot 2; Iernut -Chetani, de la km 3+600 la km 21+500.
Proiectul prevede realizarea a trei viaducte, cinci pasaje superioare, trei pasaje suspendate şi un nod rutier.
Lucrările vor demara în luna mai şi vor dura 16 luni. Astfel, patru luni sunt alocate pentru proiectare şi 12 luni pentru execuţia.
Finanţarea lucrărilor, al căror beneficiar este CNADNR, va fi asigurată în procent de 75% din fonduri europene, completându-se diferenţa de 25% din bugetul de stat.
Astaldi va fi liderul asocierii stabilite cu societatea Max Boegl (48,5% din contract) şi proiectantul român Consitrans (3%) .
Nu este prima dată când Astaldi şi Max Boegl realizează un proiect în joint-venture. Împreună, cele două companii au construit Stadionul Naţionbal “Lia Manoliu” din Bucureşti, finalizat în 2012.
În România, grupul Astaldi a construit mai mult de 100 km de căi ferate şi 250 km de drumuri şi autostrăzi, două aeroporturi internaţionale (Henri Coandă în Bucureşti şi Avram Iancu în Cluj Napoca). În Capitală, Astaldi a executat şi pasajul Basarab.
În prezent, grupul lucrează în Bucureşti la construcţia magistralelor 5 şi 4 de metrou, a patinoarului Flamaropol, pasajului de la Piaţa Sudului şi a penetraţiei A1-Ciurel.