Oferte locuri de munca top

Autostrada A8 Unirii: Cel mai lung lot are contract semnat pentru proiectare si executie

 

A fost semnat contractul pentru proiectarea și execuția celui mai lung lot din autostrada A8 Unirii, lotul 2A Ditrău – Grințieș, lot ce reprezintă o provocare tehnică pentru constructori.

Valoarea contractului este de peste 6,1 miliarde euro, finanțarea fiind prin Programul Transport. Constructor este asocierea formată din firmele grupului băcăuan UMB (SA & PE Construct SRL, Tehnostrade SRL, Spedition UMB) și Euro-Asfalt Bosnia.

De altfel, acesta a fost singurul ofertant la procedura de atribuire.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că acest contract are cea mai mare valoare din istorie, dar va fi depășit în perioada imediat următoare de contractul pentru Tunelul Meseș.

„Sunt aproape 40 de km, dificili, în zonă de munte. Sunt bucuros că a câștigat o companie care știe să facă autostrăzi: le face bine, le face repede, se înscrie în toate termenele, așa cum bine știți”, a mai spus ministrul în cadrul conferinței organizată de CNIR pentru semnarea contractului.

Autoritățile speră ca până la jumătatea anului să fie gata 100 de km de autostradă

Ministrul Grindeanu a spus că așteptarea sa este ca până la jumătatea anului, în lunile iunie – iulie, să fie dați în folosință 100 de km de drumuri de mare viteză în România.

În perioada următoare ar trebui dat în circulație, lotul 3 al autostrăzii de centură a Bucureștiului A0 Sud, cel construit de Aktor.

Conform informații obținute de ARENA Construcțiilor, cu toate că antreprenorul Aktor își asumase termenul de finalizare 28 aprilie anul acesta, totuși, prin revizuirea programului de execuție, antreprenorul a replanificat lucrările rămase de executat și și-a asumat finalizarea lucrărilor până la data de 3 iulie 2025. Raportat la data de finalizare de 23 noiembrie 2023, rezultă o întârziere totală de 592 zile.

Totodată, în mai – iunie se așteaptă deschiderea circulației pe cei 12 km din drumul expres Craiova – Pitești, de la Albota până la intrarea pe A1, care vor face legătura directă între autostradă și drumul expres. Acest tronson este realizat de grupul de firme UMB (SA & PE Construct SRL, Spedition UMB, Tehnostrade SRL).

Un alt lot de autostradă ce ar trebui dat în circulație, conform ministrului Transporturilor, este lotul 2 Mizil – Pietroasele, din autostrada Moldovei A7, secțiunea dintre Ploiești și Buzău.

Răspunzând unei întrebări din partea ARENA Construcțiilor, ministrul Grindeanu a precizat că lucrările ar trebui finalizate până la sfârșit de aprilie. ”Dacă nu poate fi recepționat, nu se semnează. Dacă se îndeplinesc toate condițiile tehnice, toate lucrurile conform stas-urilor, se semnează și se dă în circulație”, a spus ministrul legat de problemele de calitate semnalate la acest proiect.

Tot în vară va fi dat în circulație și drumul expres Brăila – Galați, a mai precizat ministrul Grindeanu. Pe acest șantier, progresul fizic al lucrărilor a ajuns la 90%,

Anteprenorul UMB are mobilizate în șantier 210 de utilaje și 150 de muncitori.

Acum își concentrează eforturile pe montarea tablierului metalic al podului hobanat peste râul Siret. Acest pod, în lungime de 307 metri, este al doilea pod hobanat din România, ca mărime, după cel de la Agigea. Drumul Expres Brăila – Galați va avea două benzi de circulație pe fiecare sens, trei poduri, două viaducte și un pasaj.

Ce proiecte urmează să mai preia CNIR de la CNAIR

”Suntem foarte atenți la acest transfer, fiindcă vrând-nevrând transferul de la CNAIR la CNIR înseamnă și o anumită incertitudine vis-à-vis de a duce la bun sfârșit anumite proiecte, și atunci facem transferul într-un anumit dozaj, astfel încât să nu bulversăm proiectele care sunt pe un făgaș normal”, a declarat Sorin Grindeanu.

Ministrul a subliniat că: ”În perioada următoare CNIR va prelua și alte contracte, pentru a intra și în partea de execuție, pentru că până acum s-au ocupat doar de partea de licitație”.

Următorul contract pe care CNIR îl va prelua este contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor de finalizare a secțiunii 3C2 Chiribiș – Biharia a autostrăzii A3 București – Borș (autostrada Transilvania).

Pentru tronsonul Chiribiș – Biharia (28,55 km) urmează ca Instanța să ia o decizie. Contractul a fost semnat în martie anul trecut cu asocierea Precon Transilvania SRL – Citadina 98 SA, dar CNAIR trebuie să aștepte pronunțarea unei hotărâri judecătorești definitive în dosarul privind rezilierea contractului anterior. Acesta fusese încheiat cu asocierea Trameco SA – Vahostav-SK, a.s. – Drumuri Bihor SA – Drum Asfalt SRL – East Water Drillings SRL, care a contestat decizia de reziliere a contractului.

„Îmi doresc ca pentru acest contract cu istorie la CNAIR, să fie un nou început cu compania CNIR”, a declarat Sorin Grindeanu.

 

Până la finalul lui 2026 ar putea fi deschiși încă 500 de km de autostradă, dacă este menținut ritmul actual

Ministrul Grindeanu a apreciat că anul 2024 a fost cel mai bun an din istoria noastră în ceea ce privește proiectele rutiere. Aproape 200 de km de autostradă și drum expres au fost dați în circulație.

Totodată, ministrul a mai spus că 2025 trebuie să fie un an mai bun pentru infrastructură: „Trebuie să ne ducem spre 250 de km, și trebuie menținut acest ritm de 250 de km și pentru anii viitori”.

Din cei 250 de km de autostradă, ministrul spune că doar pe autostrada Moldovei A7 vor fi finalizați 100 de km.

Din cauza terenului mlăștinos al zonei și a altor dificultăți, autoritățile nu știu cu certitudine dacă va putea fi deschisă întreaga secțiune Focșani – Bacău, sau vor fi deschise două loturi din secțiunea Focșani – Bacău și un lot din Bacău – Pașcani: „Suta de kilometri poate să fie până la Bacău, dacă lucrurile merg bine, sau și de la Bacău spre Pașcani, încă un lot”, a mai declarat ministrul Grindeanu.

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 1/martie 2025


Etichete:
Sus