Afacerile din comerț au fost impulsionate de vânzările de produse alimentare. Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a înregistrat o creştere de peste 4% față de luna martie 2019, ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate. Aceasta datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+15%).
Totodată, vânzările de produse nealimentare au rămas la acelaşi nivel.
Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 8,8%.
Martie 2020 comparativ cu februarie 2020
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a scăzut pe ansamblu cu 3,6% în luna martie 2020, comparativ cu luna precedentă. Aceasta ca urmare a scăderilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate(-11,5%) și la vânzările de produse nealimentare (-6,7%).
Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au crescut cu 2,6%.
Trimesrul I 2020 comparativ cu trimestrul I 2019
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a înregistrat o creştere cu 7,5% în perioada 1.I-31.III.2020, comparativ cu perioada 1.I-31.III.2019.
Creșterea a fost datorată vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+12,5%), vânzărilor de produse nealimentare (+5,7%)şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+2,4%).
Informaţiile prezentate surprind impactul crizei COVID-19 şi a măsurilor luate de autorităţi ca urmare a decretării stării de urgenţă pe teritoriul României începând cu 16 martie 2020.
Citiți și:
Oferta unui mare constructor declarata castigatoare, reevaluata
Centru logistic al unei mari retele de retail, extins cu 20 mil euro