Oferte locuri de munca top

Achizitii publice: Ce mai includ listele de verificare a achizitiilor publice din PNRR

Listele de verificare a achizițiilor publice aferente Planului național de redresare și reziliență al României au suportat unele modificări, care au intrat deja în vigoare.

Lista de verificare este aplicabilă situațiilor în care nu a fost exercitat controlul ex ante de către Agenția Națională pentru Achiziții Publice.

Obiectivul verificării / tipul încălcării și documentele verificate în respectivele instanțe:

* Neducerea la îndeplinire a deciziei Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor,

după data la care aceasta rămâne definitivă – se verifică dacă procedura a fost contestată, decizia CNSC și dacă aceasta a fost dusă la îndeplinire.

* Încălcarea regulilor de elaborare a specificațiilor tehnice – Se verifică dacă specificațiile tehnice permit tuturor operatorilor economici accesul egal la procedura de atribuire și nu au ca efect introducerea unor obstacole nejustificate față de asigurarea unei concurențe efective între operatorii economici.

* Încălcarea dispozițiilor prevăzute la art. 187 alin. (41) și (8) din Legea nr. 98/2016 și la art. 209 alin. (41) și (8) din Legea nr. 99/2016 – pentru atribuirea contractelor de achiziție publică/sectoriale al căror obiect are impact asupra mediului pe durata întregului ciclu de viață, autoritatea/entitatea contractantă va include în cadrul criteriului de atribuire prevăzut la art. 187 alin. (3) lit. a) și b) din Legea nr. 98/2016, respectiv art. 209 alin. (3) lit. a) și b) din Legea nr. 99/2016 factori de evaluare privind protecția mediului.

Autoritatea contractantă nu va utiliza prețul cel mai scăzut drept criteriu de atribuire în anumite cazuri

Cu excepția aplicării procedurii de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunț de participare prevăzută la art. 104 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 98/2016, autoritatea contractantă nu va utiliza costul cel mai scăzut/prețul cel mai scăzut drept criteriu de atribuire în cazul:

– categoriilor de contracte de achiziție publică/acorduri-cadru de lucrări sau de servicii care au ca obiect servicii intelectuale;

– contractelor de achiziție publică/acorduri-cadru de proiectare și execuție sau de servicii care sunt aferente proiectelor de infrastructură de transport transeuropene, așa cum sunt definite în prezenta lege și drumuri județene.

– anumitor categorii de contracte de achiziție publică/acorduri-cadru de produse care au impact asupra mediului, pe durata întregului ciclu de viață.

Totodată, cu excepția aplicării procedurii de negociere fără invitație prealabilă la o procedură concurențială de ofertare prevăzută la art. 117 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 99/2016, entitatea contractantă nu va utiliza costul cel mai scăzut/prețul cel mai scăzut drept criteriu de atribuire în cazul:

– categoriilor de contracte sectoriale/acorduri-cadru de lucrări sau de servicii care au ca obiect servicii intelectuale;

– anumitor categorii de contracte sectoriale/acorduri-cadru de produse care au impact asupra mediului, pe durata întregului ciclu de viață.

* Anularea unei proceduri de atribuire în alte cazuri decât cele prevăzute la art. 212 și 213 din Legea nr. 98/2016 și la art. 225 și 226 din Legea nr. 99/2016 sau crearea unor circumstanțe artificiale de anulare a procedurii de atribuire – Se va/vor verifica motivul/motivele anulării procedurii.

* Modificările aduse contractului sunt substanțiale și/sau nu mai sunt în consonanță cu scopul inițial al investiției și/sau schimbă caracterul general al contractului.

Documentele verificate: Acte adiționale, facturi, procese-verbale de recepție, note de renunțare/ suplimentare.

Se vor verifica toate modificările contractului, respectiv dacă acestea se încadrează în prevederile art. 221—2222 din Legea nr. 98/2016, respectiv ale art. 235—2431 din Legea nr. 99/2016 și se va stabili dacă modificările sunt substanțiale în sensul prevăzut de art. 221 alin. (7) din Legea nr. 98/2016, respectiv art. 240 alin. (3) din Legea nr. 99/2016 și/sau dacă aceste modificări nu sunt de natură de a schimba caracterul general al contractului.

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 7/octombrie 2024

Revista Arena Constructiilor octombrie 2024

Sus