Pe șantierul autostrăzii A3 Transilvania, Secțiunea Zimbor – Poarta Sălajului, constructorul UMB sustine un ritm bun de lucru, după cum afirmă Cristian Pistol, directorul general al CNAIR.
Pe cei aproximativ 13 de km ai acestei secțiuni, sunt mobilizați 354 de muncitori și 126 de utilaje, care execută lucrări la: terasamante, sistemele de colectarea și evacuarea apelor, consolidări, poduri, pasaje și viaducte.
În prezent, stadiul fizic înregistrat în șantier este de aproximativ 70%.
Valoarea contractului este de 836,89 milioane lei (fără TVA), finanțarea fiind prin PNRR.
Tot asocierea UMB construiește și o altă secțiune a acestei autostrăzi, și anume Nădășelu și Zimbor. Aici stadiul fizic al lucrărilor executate este de peste 82%, potrivit ultimelor informații puse la dispoziție de CNAIR.
CNAIR poate semna cu turcii de la Makyol contractul pentru Tunelul Meseș
Cel mai scump contract pentru un lot de autostradă din România, cel dintre Poarta Sălajului și Nușfalău, urmează să fie semnat. Curtea de Apel București a respins toate plângerile înregistrate pe rol cu privire la procedura de atribuire, iar după un lung parcurs al procedurii, CNAIR poate semna cu turcii de la Makyol.
Trei contestații au fost depuse la această procedură de atribuire, pentru care CNAIR a selectat câștigătorul încă din 2023.
Webuild a contestat inițial în prima contestație depusă la CNSC că nu a primit acces la dosarul achiziției și a cerut anularea comunicării câștigătorului. După ce a primit acces la dosarul achiziției, Webuild a depus încă o contestație în care declara că oferta Makyol are o valoare neobișnuit de mică.
Totodată, constructorul turc Mapa a cerut reevaluarea deciziei autorității contractante de a declara neconformă oferta sa.
CNSC a respins toate cele trei contestații.
WeBuild a contestat decizia CNSC și la Curtea de Apel București, dar instanța nu i-a dat dreptate.
Lotul are 41 kilometri și se desfășoară între Poarta Sălajului și Nușfalău de pe Autostrada Transilvania. Acesta este ultimul sector necontractat din Autostrada Transilvania (A3).
Contractul are valoarea de de 6,8 miliarde de lei fără TVA.
Lotul include și Tunelul Meseș, cel mai lung tunel din România
Și Suplacu de Barcău – Chiribiș este în lucru de anul acesta
Din A3 Bucuresti – Bors, la începutul anului au început lucrările și pe secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș. Antreprenor este Construcții Erbașu, marcând astfel debutul companiei în construirea de autostrăzi.
Constructorul are la dispoziție pentru finalizarea lucrărilor 18 luni de la momentul emiterii ordinului de începere a fazei de execuție (20 ianuarie 2025)
Pe această secțiune se vor construi inclusiv: trei viaducte, opt pasaje, opt poduri, din care unul în lungime de 1.650 metri peste lacul de acumulare de la km 6+665, o parcare de scurtă durată de tip S1, un Centru de Întreținere și Coordonare.
Valoarea contractului este de 884,12 milioane lei (fără TVA), iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027.
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 1/martie 2025