Solplanet x AeroFix

A fost avizata varianta pentru Centura Alesd

 

Dintre variantele propuse pentru traseul șoselei de centură Aleșd, cea de-a treia a fost avizată de CJ Bihor și votată de către Consiliul Local al orașului Aleșd. Aceasta este investiția cu cele mai reduse costuri, realizabilă în termenul cel mai scurt și cu cele mai mici cheltuieli de întreținere și operare, susțin autoritățile.

Varianta 3, cu o lungime de 5.9 km, este cea recomandată de proiectant după ce a obținut, în urma unei analize multicriteriale, cel mai mare punctaj.

Varianta 3 are o zonă critică pe o lungime de 520 m unde, în spatele cartierului de blocuri din Aleșd, traseul variantei ocolitoare trece printr-o zonă care s-a configurat în ultimii ani ca zonă de locuit. Sunt 21 de case construite sau în construcție, de o parte și de alta a acestei porțiuni, care nu sunt atinse de traseu, dar traseul se suprapune pe o zonă care ar fi fost gândită ca o zonă exclusiv urbană, nu de tranzit. Pe bună dreptate, oamenii care locuiesc pe această stradă vor avea un trafic mult mai mare față de ce au acum, vor avea un nivel de zgomot ușor mai ridicat, aceasta este realitatea, dar câștigurile pentru toți locuitorii orașului Aleșd și pentru cei aflați în tranzit sunt incomparabil mai mari și oriunde ne-am gândi să facem o variantă sau alta, nu există nicăieri o zonă cu un impact mai mic”, a declarat Ilie Bolojan, președintele CJ Bihor.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere va face o nouă analiză multicriterială pentru variantele 2 și 3, în urma căreia va fi aprobat traseul final. Următoarea etapă va fi realizarea studiului de fezabilitate.

Realizarea studiului de fezabilitate va dura aproximativ trei luni, după care, obținându-se toate avizele necesare, vom trece la aprobarea indicatorilor, la aprobarea coridorului de exproprieri, la depunerea cererii de finanțare. Întrucât această investiție este cuprinsă în lista de proiecte, are finanțarea asigurată din fonduri europene. Respectând toate aceste proceduri, în vara acestui an estimăm că am putea demara procedura de licitație pentru selectarea unei echipe de proiectare și execuție, în așa fel încât să putem avea realizată această centură până la finalul anului 2023. Finanțarea va fi asigurată din fonduri europene”, a explicat Ilie Bolojan.

Totodată, președintele CJ Bihor a anunțat că studiul de fezabilitate și proiectul tehnic pentru drumul expres Oradea – Arad vor fi realizate în comun de către CJ Bihor și Arad și primăriile Oradea și Arad.

Conform proiectului, drumul expres Oradea – Arad va avea profil de autostradă cu trei benzi de circulație pe sens pe o distanță de 14.6 km, profil de autostradă cu două benzi pe sens pe o distanță de 43.5 km și profil de drum expres cu două benzi de circulație pe sens pe 76.4 km.

Proiectul include și realizarea a:

* 5 drumuri de legătură cu profiluri diferite;

* 66 de poduri, pasaje sau viaducte;

* 12 noduri rutiere.

Valoarea acestei licitații se va ridica la 10 milioane de euro, din care 40% reprezintă valoarea studiului de fezabilitate, 10% reprezintă asistența tehnică pe perioada derulării proiectului, iar 50% valoarea proiectului tehnic, inclusiv partea de autorizație de construcție. Ca atare, perioada pentru realizarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic ar fi de 20 de luni, din care 10 luni va fi durata estimată de realizare a studiului de fezabilitate, timp în care va fi scrisă și cererea de finanțare. Imediat ce studiul de fezabilitate va fi aprobat de către cele patru unități administrativ-teritoriale și de către Ministerul Transporturilor, vom depune cererea de finanțare. Proiectul este prins în finanțare, dar e o procedură care trebuie respectată. În paralel cu realizarea proiectului tehnic vom rezolva și avizele, analizele cost-beneficiu și toate documentațiile, în așa fel încât după 20 de luni să putem demara procedura de licitație pentru execuția efectivă a lucrărilor. S-ar putea ca la finalul acestei luni sau la începutul lunii februarie, licitația pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic să fie publicate pe SICAP, iar termenul de ofertare este de 35 de zile de la data publicării. Asta înseamnă că la jumătatea lunii martie am putea avea firma câștigătoare”, a precizat președintele CJ Bihor.

În conferința de presă, președintele CJ a mai precizat că a obținut un acord de principiu de la Ministerul Apărării Naționale pentru definitivarea variantelor de traseu pentru Centura Beiuș. Acestea vor fi prezentate la începutul lunii februarie.

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie-decembrie 2020

2 Comentarii

  1. Octavian said:

    Un autor de articole scrie si el care este proiectantul, poate si date despre el, cum de s-a avizat la CJ o varianta si CNAIR nu a ales varianta si mai face si o analiza multiriteriala, care se va bate cap in cap cu dorinta CJ?
    Am mai patit si noi ca una vroia AND si alta CJ, de s-a blocat totul!

Sus