
Toma Florin Petcu, președintele CJ Giurgiu
Veniturile proprii reduse ale județului Giurgiu impun o atentă prioritizare a resurselor disponibile, subliniază reprezentații CJ Giurgiu.
Chiar dacă dezvoltarea locală reprezintă o prioritate în scopul îmbunătățirii calității vieții comunităților din judet, CJ Giurgiu nu dispune de capacitatea bugetară necesară pentru a susține o cotă mare de cofinanțare în cadrul proiectelor de dezvoltare.
Pentru proiectele deja aflate în derulare, finanțate din fonduri externe și care presupun cheltuieli neeligibile sau contribuții proprii, Consiliul Județean Giurgiu a fost nevoit să recurgă la contractarea de împrumuturi pentru a putea asigura finanțarea necesară.
”Având în vedere nivelul scăzut al veniturilor proprii, considerăm că județul Giurgiu ar trebui să beneficieze de o cotă redusă de cofinanțare în cadrul programelor naționale sau europene, pentru a putea implementa proiecte de dezvoltare locală esențiale”, arată Toma Florin Petcu, președintele CJ Giurgiu.
În județ sunt în implementare mai multe proiecte de investiții, cu finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). ”Totuși, nu putem afirmă cu certitudine că toate aceste proiecte vor fi finalizate în termenele asumate, întrucât evoluția lor depinde de o serie de factori, atât interni, cât și externi, care pot influența ritmul de execuție”, afirmă Silviu Andrei Dumitrescu, administrator public.