Oferte locuri de munca top

A fost lansat programul Casa Verde Fotovoltaice 2024

Începând de vineri, 27 septembrie, ora 10:00, și până pe 8 octombrie se derulează sesiunea de finanțare pentru înscrierea solicitanților persoane fizice în cadrul Programului Casa Verde Fotovoltaice 2024.

Înscrierea se face câte o zi pentru fiecare regiune sau până la epuizarea bugetului aferent fiecărei regiuni, prin intermediul aplicației informatice pusă la dispoziție pe site-ul www.afm.ro.

Totodată, unitățile de cult se vor putea înscrie în program pe data de 9 octombrie, ora 10:00 sau până la epuizarea bugetului.

În anul 2024, Administrația Fondului pentru Mediu lansează sesiunea de înscriere cu un buget record de aproximativ 2 miliarde de lei.

”Ne dorim să asigurăm resursele necesare pentru a sprijini implementarea sistemelor de panouri fotovoltaice în alte aproximativ 67.000 de gospodării, astfel că, după această sesiune vom putea discuta despre aproximativ 200.000 de gospodării care își vor reduce costul facturii la energie electrică și care vor utiliza energie verde.

Sesiunea din 2024 aduce noutăți deosebit de importante în cadrul Programului.

Este vorba despre finanțarea instalațiilor pentru stocarea energiei electrice produse de panourile fotovoltaice, o măsură esențială pentru maximizarea eficienței și independenței energetice a gospodăriilor.

Totodată, am crescut considerabil subvenția, de la 20.000 lei la 30.000 lei, oferind astfel un sprijin financiar mai mare pentru cei care doresc să investească în energia verde. Pentru a simplifica procesul de înscriere am adus îmbunătățiri semnificative aplicației informatice dedicate programului.

Astfel, conturile utilizatorilor pot fi create înainte de deschiderea oficială a sesiunii de înscriere, permițându-le astfel beneficiarilor să se familiarizeze cu aplicația și să fie pregătiți în avans. În ziua dedicată înscrierii va fi necesară doar încărcarea documentelor solicitate, eliminând astfel stresul și aglomerația”, a declarat președintele AFM, Laurențiu-Adrian Neculaescu.

Solicitanții se vor înscrie personal în cadrul programului prin intermediul aplicației informatice, conform următorului calendar:

Perioadă înscriere persoane fizice Regiunea Buget
27 septembrie 2024 Regiunea Nord Vest – judeţele Bihor, Bistriţa-Năsăud, Cluj, Sălaj, Satu Mare şi Maramureş 274 290 000 lei
30 septembrie 2024 Regiunea Centru – judeţele Alba, Braşov, Covasna, Harghita, Mureş şi Sibiu 280 050 000 lei
01 octombrie 2024 Regiunea Nord Est – judeţele Bacău, Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava şi Vaslui 319 380 000 lei
02 octombrie 2024 Regiunea Sud Est – judeţele Brăila, Buzău, Constanţa, Galaţi, Vrancea şi Tulcea 242 730 000 lei
03 octombrie 2024 Regiunea Sud Muntenia – judeţele Argeş, Călăraşi, Dâmboviţa, Giurgiu, Ialomiţa, Prahova şi Teleorman 321 000 000 lei
04 octombrie 2024 Regiunea București Ilfov 114 120 000 lei
07 octombrie 2024 Regiunea Sud Vest – judeţele Dolj, Gorj, Mehedinţi, Olt şi Vâlcea 199 200 000 lei
08 octombrie 2024 Regiunea Vest – judeţele Arad, Caraş-Severin, Hunedoara şi Timiş 229 110 000 lei
Perioadă înscriere unități de cult Regiunea Buget
09 octombrie 2024 Toate regiunile 20 100 000 lei
BUGET TOTAL 1 999 980 000 lei

Înscrierea solicitantului se face prin completarea unor câmpuri predefinite și încărcarea documentelor necesare.

Documentele trebuie să fie valabile la momentul înscrierii în aplicație.

Documentele pe care le încarcă solicitantul persoană fizică în aplicație sunt:

– actul de identitate al solicitantului, valabil la data înscrierii în aplicație;

– certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat de la ANAF;

– certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local;

– extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicație;

– copia cărții funciare colective, dacă este cazul.

Solicitantul se poate înscrie o singură dată în cadrul unei sesiuni de înscriere, pentru un singur imobil.

Pentru solicitantul persoană fizică este eligibil proiectul care se implementează la adresa menţionată ca domiciliu în cartea de identitate.

Documentele pe care le încarcă solicitantul unitate de cult în aplicație sunt:

– certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat de la ANAF;

– certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local;

– extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicaţie.

Solicitantul unitate de cult se poate înscrie o singură dată în cadrul unei sesiuni, pentru un singur imobil.

Aplicația informatică nu permite modificarea/înlocuirea/eliminarea documentelor încărcate de către solicitant.

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 6/septembrie 2024

Revista Arena Constructiilor septembrie 2024

Sus