Pentru a finanța reabilitarea drumurilor în apropierea graniței cu Ucraina, Moldova va împrumuta 100 de milioane de euro de la BERD.
Proiectul acoperă secțiuni de drum de la Soroca la Arionești și de la Arionești până la granița cu Ucraina.
Candidată la aderarea în Uniunea Europeană, Moldova este poarta de acces între Ucraina la est și UE la vest.
Împrumutul de 100 milioane de euro se va adăuga unui alt împrumut de 150 de milioane de euro contractat în 2013 pentru modernizarea drumurilor.
Coridorul IX Paneuropean, care leagă Moscova, Kievul și Bucureștiul, trece de la est-vest prin Moldova, trecând prin capitala sa, Chișinău, și facând legătura, de asemenea, cu porturile sudice ale Mării Negre și Istanbul, care oferă acces spre est către Caucaz și Centru. Asia.
În iunie, Republica Moldova a primit statutul de candidat pentru aderarea la UE.
Pentru a asigura o creștere economică susținută în ciuda războiului Rusiei împotriva Ucrainei, este vital ca sectorul rutier al țării să ofere un acces îmbunătățit la piețele UE, precum și să mențină accesul la piețele sale tradiționale din țările CSI.
Oferta reevaluata pentru proiectarea unei variante de ocolire
În timp ce războiul și sancțiunile impuse de UE Rusiei au rupt aceste legături comerciale tradiționale, poziția strategică a Moldovei este de o importanță deosebită pentru a asigura transportul și continuarea fluxurilor comerciale din Ucraina către România, către fluviul Dunărea prin portul Moldovei Giurgiulești și către alte Țările UE.
Împrumutul BERD de 100 de milioane de euro – pentru reabilitarea drumurilor dintre orașele Soroca și Arionești (46 km) și de la Arionești până la granița cu Ucraina, la Otaci (9,5 km) – va sprijini eforturile guvernului de a asigura menținerea legăturilor rutiere cheie către standarde care vor facilita creșterea economică, integrarea regională și comerțul.
BERD este un important investitor instituțional în Moldova. Până în prezent, Banca a investit peste 1,8 miliarde de euro în țară prin 158 de proiecte, cu 57% din portofoliul său în infrastructură durabilă.
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/ noiembrie-decembrie 2022