A fost semnat contractul de proiectare și execuție a ultimului lot din traseul de autostradă care leagă Constanța de Nădlac (Coridorul de transport Pan European IV).
Având în vedere că au fost semnate contractele pentru cele 5 loturi ale autostrăzii Sibiu- Pitești, precum și faptul că se lucrează pe cele 3 loturi ale autostrăzii Centura București Sud, ”în 2027 vom putea circula neîntrerupt pe autostradă de la Constanța la Nădlac”, a declarat Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în ministerul Transporturilor.
Contractul pentru proiectarea și execuția Secțiunilor E și D aferente Lotului II al Autostrăzii Lugoj – Deva (A1) a fost semnat cu asocierea Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – SA&PE Construct SRL – Euro-Asfalt.
Lungimea celor două secțiuni este de 9,13 km (E) și 4,03 km (D).
Valoarea contractului este de peste 1,82 miliarde lei fără TVA.
Finanțarea se face prin Programul Național de Redresare și Reziliență.
Contractul prevede execuția următoarelor lucrări:
* 3 viaducte;
* 2 pasaje;
* 23 podețe;
* 1 centru de întreținere și coordonare;
* 2 tuneluri cu o lungime de 2,13 km, formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație, cu platformă de 11,25 m.
Peste 1,3 milioane mc de nisip si pietris, extrase dintr-o noua sursa
Durata contractului este de 11 luni pentru proiectare și 34 luni pentru execuție.
Perioada de garanție a lucrărilor este de 120 luni.
Acest lot face parte din Coridorul de Transport Pan-European nr. IV, cuprins între Nădlac Nădlac – Arad – Timişoara – Lugoj – Deva – Orăştie – Sebeş – Sibiu – Piteşti – Bucureşti – Drajna – Cernavoda – Constanţa.