O metodologie de ajustare a valorii proiectului pentru proiectele din cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare – POIM, axele 3-10 a intrat în vigoare.
Aceasta va fi aplicată când beneficiarii vor iniția modificări contractuale prevăzute în OUG nr. 64/2022.
Prevederile vor fi valabile pentru:
* Axa Prioritară 3 – Dezvoltarea infrastructurii de mediu în condiţii de management eficient al resurselor
* Axa Prioritară 4 – Protecţia mediului prin măsuri de conservare a biodiversităţii, monitorizarea calităţii aerului şi decontaminare a siturilor poluate istoric
* Axa Prioritară 5 – Promovarea adaptării la schimbările climatice, prevenirea şi gestionarea riscurilor
* Axa Prioritară 6 – Promovarea energiei curate şi eficienţei energetice în vederea susținerii unei economii cu emisii scăzute de carbon
* Axa Prioritară 7 – Creşterea eficienţei energetice la nivelul sistemului centralizat de termoficare în oraşele selectate
* Axa Prioritară 8 – Sisteme inteligente şi sustenabile de transport al energiei electrice şi gazelor naturale
* Axa Prioritară 9 – Protejarea sănătății populației în contextul pandemiei cauzate de COVID-19
* Axa Prioritară 10 – Protejarea sănătății populației în contextul crizei sanitare cauzate de COVID-19, creșterea eficienței energetice și utilizarea surselor regenerabile de energie.
Urgent! Finantari de maxim 500.000 euro pentru utilaje constructii! 23-29 august depunere proiecte
Abordarea metodologică privind ajustarea valorii contractului de finanţare constă în două căi principale:
* Cazul când procedura de atribuire pentru cel puțin un contract nu este publicată.
Acest caz include situaţia în care procedura de atribuire a fost lansată, dar a fost şi anulată astfel încât a trebuit să fie reluată (de exemplu din lipsa de participare a unor operatori economici). În acest caz, alte contracte din cadrul proiectului pot fi semnate sau în curs de atribuire sau cu procedura de atribuire lansată.
* Cazul când pentru toate contractele, fie procedura de atribuire este lansată, fie contractul este atribuit, fie contractul este semnat.
Procedură presupune ca etape principale:
– Încheierea unui act adiţional la contractul principal de lucrări
– Utilizarea de către beneficiar a 75% din valoarea eligibilă alocată contractului de finanţare
– Solicitarea de către beneficiar a încheierii unui act adiţional la contractul de finanțare pentru a include o rezervă de ajustare a valorii contractului de finanţare care să corespundă cu valoarea rezervei/rezervelor de implementare din contracte de achiziţie.
Descărcați aici