Oferte locuri de munca top

Modernizarea unei magistrale CF a fost avizata

Proiectul de modernizare a peste 225 km de cale ferată a fost avizat recent de către Comitetul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, a anunțat Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Este vorba despre lucrări, în valoare de 10 miliarde de lei, pe Magistrala CF Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș.

Proiectul vizează, în principal:

* reconstrucția liniei pentru a permite ca viteza maximă a trenurilor de călători să fie între 120 și 160 km/h, iar a trenurilor de marfă să fie între 100 și 120 km/h;

* construcția a 4 tunele noi, între care noul Tunel Balota de 6,19 km și Tunelul Poarta I de 1,28 km, care vor permite reducerea declivității maxime a liniei, de la 26 mm/m la 18 mm/m. Astfel, trenurile de marfă vor putea traversa sectorul în tracțiune simplă;

* dublarea a aproximativ 50 km de cale ferată, astfel încât, după modernizare, din traseul de 225,287 km, un total de 159,960 km vor fi dublați;

* modernizarea sistemului de tracțiune electrică pe întregul traseu;

* echiparea cu sistemul european de control al trenurilor ETCS nivelul 2;

* circularea cu sarcina maximă pe osie de 22,5 tone.

Depozite si parc fotovoltaic, in cadrul unui nou proiect industrial

Linia este parte a Coridorului European Est-Mediteranean, asigurând legătura sudică dintre granița România / Ungaria cu Arad – Timișoara – Reșița (prin nodul Caransebeș) – Drobeta Turnu Severin – Craiova – Alexandria (prin nodul Roșiorii de Vede) – București – Călărași și Slobozia (prin nodul Ciulnița) – Constanța.

În Craiova, secțiunea analizată asigură legătura spre Bulgaria prin linia Craiova – Calafat.

 

 

 

 

 

Cititi revista ARENA Constructiilor nr 5/ iulie-august 2022

Sus