Studiile de fezabilitate pentru trei proiecte de modernizare și reparații au fost avizate în cadrul ședinței de ieri a Consiliului interministerial. Toate cele trei proiecte au fost aprobate, în unanimitate, de către membrii prezenți la ședința organizată la Ministerul Lucrărilor Publice.
Astfel, au fost avizate studiile de fezabilitate pentru:
* modernizarea liniei CF București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră (Lotul I: Redeschiderea circulației feroviare pe pod, peste râul Argeș între Vidra și Comana), în vederea redeschiderii circulației feroviare între București și Giurgiu.
Acest proiect are valoarea de 655.187.000 de lei.
* modernizarea infrastructurii de distribuție a energiei electrice în Portul Constanța;
Valoarea acestui proiect este de 113.390.000 de lei și are în vedere:
– trecerea întregii rețele de distribuție a energiei electrice de la tensiunea de lucru de 6 kV la tensiunea de lucru de 20 kV;
– modernizarea rețelei de distribuție a energiei electrice în portul Constanța Sud;
– mutarea punctului de delimitare a rețelei electrice de distribuție față de rețeaua operatorului de distribuție local – E Distribuție Dobrogea pentru consumatorii din Port Nou și Port Vechi la nivelul înaltă tensiune;
– creșterea gradului de siguranță în alimentarea consumatorilor;
– reducerea consumului tehnologic propriu;
– realizarea sistemului SCADA, care permite monitorizarea prin dispecer a instalațiilor electrice;
– modernizarea și extinderea sistemelor de telegestiune a energiei electrice, în vederea monitorizării sistemelor de măsurare a consumurilor de energie electrică activă și reactivă, precum și a puterii electrice pe liniile electrice și la toți consumatorii din zona de nord a Portului Constanța.
* reparații linia CF 400 Toplița-Stânceni (de la km 183+945 la km 192+945), inclusiv liniile 2, III, 4 și aparatele de cale nr. 1, 3, 9,5/7, 2, 8, 14 și 4/6 din Toplița;
Valoarea lucrărilor este 119.619.000 de lei și acestea vor fi executate în trei faze:
– repararea liniilor 2 și III Toplița, prin închiderea circulației și menținerea circulației pe liniile 4 și 6 și a manevrei pe liniile 7 și 8;
– reintroducerea în circulație a liniilor 2 și III reparate, închiderea circulației pe liniile 4, 5 și 6 și demararea lucrărilor de reparație pe liniile 4 și 5;
– reparația liniei curente Toplița-Stânceni.
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie-decembrie 2020