Solplanet x AeroFix

Wienerberger, creştere a afacerilor cu 3%

Wienerberger_Dry_Roofing_Systems___1376288172153Cifra de afaceri a grupului Wienerberger AG a crescut cu 3%, la  798,9 milioane euro pentru perioada iulie-septembrie, comparativ cu 773,4 milioane euro în 2013. EBITDA operaţional a crescut cu 8%, la 113 milioane euro, comparativ cu 104,2 milioane euro în anul anterior.

Heimo Scheuch, CEO al Wienerberger AG, explică: “Această performanţă este foarte mulţumitoare având în vedere condiţiile de piaţă mai dificile din trimestrul al treilea. Nu au existat semne de redresare în Europa în perioada iulie-septembrie, mai ales în sectorul construcţiilor rezidenţiale noi. O serie de pieţe, printre care Franţa şi ţările din sudul Europei, au înregistrat în continuare un declin, iar piaţa din Germania s-a diminuat semnificativ. În schimb, construcţiile rezidenţiale noi din Marea Britanie s-au menţinut pe o traiectorie bună. Am reacţionat rapid şi am beneficiat de această situaţie, astfel că în trimestrul 3 am repornit producția în fabrici aflate în conservare.”

Veniturile Diviziei Ţevi&Pavele (Europa) au scăzut cu 4% faţă de perioada similară a anului precedent, la 283,5 milioane euro în T3 2014. EBITDA operaţional a rămas constant în această perioadă, totalizând 34,7 milioane euro (T3 2013: 34,5 milioane euro). În Europa de Est, volumele au fost stabile, însă uşor mai scăzute în Europa de Vest. Aceste evoluţii şi o activitate mai slabă de proiecte internaţionale au avut un efect negativ asupra profitului Pipelife, specializată în ţevi din plastic. Steinzeug-Keramo, specializată în țevi ceramice pentru sistemele de canalizare, a înregistrat un declin al veniturilor şi profitului, din cauza climatului de afaceri mai slab în Germania, a reducerii cheltuielilor publice pentru infrastructură în Franţa şi Belgia şi scăderii exporturilor către Orientul Mijlociu. Semmelrock, furnizorul de pavele din beton, şi-a menţinut volumele stabile în pofida unui mediu dificil de piaţă în Europa de Est.

Profitul operaţional s-a îmbunătăţit uşor în această perioadă, în ciuda presiunilor competitive puternice, mai ales datorită unei creşteri a cotei produselor premium.

Grupul Wienerberger a înregistrat o îmbunătăţire semnificativă a EBIT operaţional până la 89,2 milioane euro în primele nouă luni ale anului 2014 (2013: 54,8 milioane euro). În urma deducerii rezultatelor financiare reprezentând -19,5 milioane euro, profitul înainte de impozitare în perioada ianuarie-septembrie 2014 a fost substanţial mai ridicat ajungând la 69,7 milioane euro (2013: 6,4 milioane euro). Wienerberger a înregistrat un profit net de 55,7 milioane euro (2013:- -5,6 milioane euro) după plata taxelor.

Datoria netă s-a majorat cu 202,8 milioane euro până la  741,7 euro în primele nouă luni ca urmare a creşterii sezoniere a capitalului circulant, precum şi a achiziţiei Tondach Gleinstatten. Gradul de îndatorare a ajuns la 32%.

Sus