Solplanet x AeroFix

Viarom incepe lucrarile pentru tronsonul I al Centurii Metropolitane Cluj Napoca

Încep lucrările de construire a primului tronson din Centura Metropolitană Cluj-Napoca, a anunțat astăzi Emil Boc, primarul municipiului Cluj-Napoca.

Contractul pentru proiectare și execuție a fost atribuit, în august anul trecut, asocierii condusă de Viarom Construct.

Valoarea contractului este de 94,24 milioane lei fără TVA. Finanțarea va fi efectuată din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operațional Transport 2021-2027, și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

Acest prim tronson face parte din proiectul ”Drum TransRegio Feleac TR 35 – Etapa I Centura Metropolitană TR 35 și Drumuri de Legătură, Faza I – Centura Metropolitană TR 35 şi Drumuri de legătură Tronson 1 – Drum B4.1- Modernizare DN1 de la km la 481+500 km 483+655”.

Lucrările au început deja pe raza Comunei Florești, între km 483+280 și km 483+655.

Vor fi construite totodată o serie de poduri și pasaje pe traseul Centurii Metropolitane Cluj-Napoca: Podul peste Valea Gârbăului, Pasaj peste Girație,  Pasaj pietonal.

Proiectul prevede modernizarea drumului DN1 de la km la 481+500 km 483+655, lungime de 2,155 km, cu extinderea la trei benzi pe sens, dintre care una destinată special transportului public de persoane și vehiculelor speciale-poliție, salvare, pompieri cu lățimea de 3,25 ml și două benzi de 3,0 ml destinate autovehiculelor.

Este prevăzută o pistă pentru biciclete de 3,00 ml pe partea dreapta a drumului de la km 480+500 până la km 483+625.

De asemenea, vor fi trotuare pe zona stației de transport în comun de la km 482+393 la km 482+442.

Pe partea stângă s-a prevăzut o pistă pentru biciclete bidirecțională cu lățimea de 3,00 ml de la km 481+500 până la km 482+665, iar in continuare de la km 482+665 la km 483+655 o pista unidirecțională cu lățimea de 1,50.

Pe partea stângă vor fi trotuare cu lățimea de 3 ml de la 481+500 la km 482+593 și în continuare s-a prevăzut un trotuar cu lățimea de 1,50 ml până la sfârșitul proiectului

De la km 483+021,42 la km 483+031,73 pista de biciclete se suprapune cu trotuarul care va avea pe această secțiune o lățime variabilă cuprinsă între 1,55 ml și 1,80 ml.

S-au prevăzut pene de racord înainte și după această zonă cu lungimea de 10 ml.

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 3/mai 2024

Sus