Au fost aprobate studiile de fezabilitate pentru realizarea a două variante ocolitoare în județul Prahova.
Suma valorilor estimate ale investițiilor este de 322.893.197 lei cu TVA inclus.
Cele două variante ocolitoare au o lungime însumată de circa 15 km și vor avea două benzi pe sens.
Varianta Ocolitoare Păulești
Traseul începe de DJ 102 (km 5+307), aproape de intrarea în localitatea Păuleştii Noi şi urmează direcţia nord-vest. Intersectează DJ 155, la km 2+976 al drumului judeţean, respectiv km 4+289 al variantei ocolitoare, prin amenajarea unei intersecţii cu sens giratoriu, traseul desfăşurându-se paralel cu DJ 102 pe direcţia sud-est – nord-vest, în sud-vestul comunei Păuleşti.
După intersecţie, urmează direcţia nord-vest, respectiv nord-est către finalul traseului. La final va fi amenajată un alt sens giratoriu la intesecţia cu DJ 100F.
Caracteristicile tehnice, conform studiului de fezabilitate, sunt următoarele:
* Drum județean clasa III (tip drum național) – 2 benzi/sens
* Viteza de proiectare este de 90 km/h, cu zone unde va exista limitare la 40 km/h
* Lungime totală – 9,184 km
* 4 poduri şi pasaje (pod peste pârâul Dâmbu; pod peste Valea Surlei, pod peste canal ANIF şi pasaj peste calea ferată)
* 3 intersecţii cu sens giratoriu (amenajate la intersectarea variantei ocolitoare cu DJ 102, DJ 155 şi DJ 100F)
* Piste pentru biciclişti
* Panouri antifonice în apropierea zonelor locuite
* Separatoare de hidrocarburi la zonele de descărcare a şanţurilor în emisari
Costul estimat al investiţiei este de 150.332.465 lei cu TVA.
Durata de execuţie estimată este de 18 luni.
Ce prevede programul de guvernare al noii aliante politice pentru Ministerul Dezvoltarii
Varianta Ocolitoare Comarnic
Traseul propus va începe la ieşirea din DJ 103R, prin stânga, unde este prevăzută o intersecţie giratorie.
Din această intersecţie, proiectul prevede un drum paralel cu calea ferată până la km 1+330, unde traversează râul Prahova printr-un pod de 80 m.
Traseul duce în continuare către o intersecţie cu sens giratoriu cu strada Ghioşeşti, după care continuă paralel cu albia râului Prahova.
La km 3+730, centura traversează râul Prahova printr-un pod de 60 m, apoi continuă pe malul drept al râului, până la km 4+350, unde traversează un afluent al Prahovei (Valea Mesteacănului) pe un pod de 36 m.
Traseul continuă pe malul drept al râului Prahova, pe care îl traversează pe un pasaj care trece calea ferată Bucureşti-Braşov, la km 5+800, şi se închide printr-o intersecţie de tip giratoriu cu DN1, la km 111+200
Caracteristicile tehnice, conform Studiului de Fezabilitate, sunt:
* Lungime traseu – 5,855 km
* Benzi pe sens – 2 x 3,25m
* Benzi de încadrare – 2 x 0,25m
* Trotuare, acostamente
* 1 pasaj suprateran peste calea ferată Bucureşti-Braşov
* 3 poduri
* Apărări de maluri
* Lucrări de consolidare pentru ramblee şi deblee
* 2 intersecţii giratorii cu DJ 103R şi DN1 (la capetele tronsonului)
* Intersecţii cu străzile: Ghioşeşti, Podul lui Neag
* Podeţe tubulare şi drumuri laterale
Costul estimat pentru realizarea investiţiei este de 172.560.732 lei inclusiv TVA.
Durata estimată a execuţiei este de 24 luni.
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/ noiembrie-decembrie 2021