Oferte locuri de munca top

Varianta ocolitoare Targu Mures: noi intarzieri

Varianta ocolitoare Târgu Mureș este unul dintre marile proiecte rutiere care se confruntă cu probleme încă de la inițierea sa.

Acum CNAIR speră ca prin acordarea unei finanțări nerambursabile mai mari să poată debloca acest proiect. Astfel, a fost majorată contribuția din fonduri europene pentru finanțarea proiectului de construire a Variantei de Ocolire Târgu Mureș.

În urmă cu trei ani, contractul de finanțare a fost semnat pentru 258,71 milioane lei din Fondul de Coeziune reprezentând 75% din valoarea totală a acestui proiect de investiții estimată la 429,67 milioane lei (TVA inclus).

Recent, un al treilea act adițional arată că valoarea totală a Contractului de Finantare a este de 394.681.865,33 lei, din care 85% este valoarea eligibilă nerambursabilă din Fondul de Coeziune respectiv 266,2 milioane lei – în creștere cu circa 7,5 milioane lei.

Proiectul prevede construirea a 11,463 km de variantă de ocolire, 5 poduri, două pasaje, un viaduct, două intersecții rutiere de tip giratoriu și două parcări.

Lucrările au fost începute în luna octombrie a anului 2014 de către constructorii spanioli de la Copisa Constructora Pirenaica. În 2017, când proiectul era realizat 35%, spaniolii au făcut o expertiză tehnică din care a rezultat că sunt necesare lucrări suplimentare și foarte costisitoare. Aceasta însemna revizuirea Proiectului Tehnic pus la dispoziţia antreprenorului, dar şi a tuturor ofertanţilor în cadrul licitaţiei pentru atribuirea contractului. Valoarea suplimentară estimată era mai mare cu circa 57% peste valoarea iniţială a contractului. Din punct de vedere legal, această suplimentare nu a fost posibilă, întrucât reprezenta o modificare substanţială a condițiilor contractuale.

Lucrările nu au mai putut fi continuate iar lucrul acesta nu a putut fi impus în totalitate antreprenorului, ca urmare a fost agreată încetarea contractului pe cale amiabilă.

Ulterior, în 2019, a fost lansată o nouă licitaţie pentru continuarea construcției. Dar, din cauza costurilor suplimentare, nici un constructor nu a fost interesat. Licitația a fost anulată din lipsă de oferte.

În luna martie a acestui an, CNAIR a lansat prin DRDP Brașov o licitație pentru actualizarea documentației tehnice PT+DDE varianta de ocolire Târgu Mureș.

Pentru acest contract, cu o valoare estimată de aproape 2,6 milioane lei, fără TVA au fost depuse trei oferte:

  1. Ofertant unic: Proiect-Construct Regiunea Transilvania,
  2. Asocierea Royal Cdv G2 S.R.L (lider), Specialist Consulting SRL,
  3. Asocierea Total Road (lider), Evalcons Tech SRL, Rutier Conex XXI SRL.

Rezultatul acestei licitații a fost contestat.

Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a admis recent contestația înaintată de Proiect-Construct Regiunea Transilvania SRL și a anulat rezultatul evaluării ofertei desemnate câștigătoare.

Totodată, CNSC a obligat autoritatea contractantă la reluarea procesului de analiză a ofertei asocierii Royal CDV G2 SRL – Specialist Consulting cu solicitarea de clarificări și elaborarea unui nou raport.

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 5/iulie-august 2021

Sus