După ce la începutul acestui an a fost anulată licitația pentru atribuirea contractului de proiectare și execuție a “Variantei de ocolire Buftea”, iată că oficialii mai fac o încercare și pregătesc relansarea licitației.
Oficilii spun că la licitația precedentă singurul ofertant nu a mai depus documentele pentru semnarea contractului. Iar în SEAP se menționează că
oferta depusă a fost inacceptabilă si/sau neconformă.
Pentru contractul estimat la 227,5 milioane lei fără TVA, la licitația anulată depusese ofertă asocierea E.M. Prime Construct SRL (lider), Obras Publicas Y Regadios, Opr Asfalt.
În prezent, a fost trimisă spre validare la ANAP documentația pentru licitația necesară proiectării și construcției acestui obiectiv, după cum a anunțat directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol.
Varianta Ocolitoare Buftea va avea o lungime de 5,77 km.
Va porni de la km 17+100 al DN 1A, cu orientarea nord, va ocoli pe partea de est complexul Avicola Buftea (zona propusă pentru construcția unor locuințe colective) și va continua pe culoarul natural care marginește canalul situat la est de localitatea Buftea, paralel cu DN 1A.
Durata contractului este de 34 luni (10 luni proiectare și 24 luni execuția lucrărilor).
Proiectul vine în completarea investițiilor privind pasajul Mogoșoaia, lărgirii la 4 benzi a DN1A între Parc Mogoșoaia și DNCB și Autostrada Bucureștiului – A0.
La km 0+580 traseul va traversa denivelat un drum colector a cărui lărgire la 4 benzi este prevăzută în PUG, DJ 101 la km 2+785 și magistrala 300 a CFR, la km 4+600.
Vor mai fi realizate:
* Iluminat public
* 2 parcări, în care se are în vedere și montarea de sisteme de cântărire a autocamioanelor și de utilare a acestora cu stații de încărcare pentru autovehiculele electrice
* sistem de colectare și scurgere ape
* 3 pasaje: peste calea ferată București-Ploiești (81,90 m lungime), peste DJ101 (84,90 m lungime), peste drum betonat (36,10 m lungime)
* 3 intersecții la nivel
– intersecție giratorie la km 0+000 (începutul variantei intersectează DN 1A la km 17+100 și va asigura conexiunea cu nodul rutier al autostrăzii de centură București)
– joncțiunea Variantei Ocolitoare cu DN 1A se face la km 21+700 (km 5+774 al Variantei Ocolitoare) utilizând Strada Metalurgiei
– intersecție (nod rutier) cu DJ101.
Finanțarea obiectivului va fi asigurată prin fonduri europene nerambursabile, din cadrul POT 2021 – 2027, bugetul de stat și/sau alte surse legal constituite. Data limită pentru depunerea ofertelor și valoarea estimată vor fi anunțate în SICAP în momentul publicării anunțului de participare.