Solplanet x AeroFix

Trei contracte pentru construirea a peste 60 km de autostrada au fost semnate

Trei contracte pentru proiectarea și construcția a încă 60,52 km de autostradă au fost semnate astăzi, a anunțat Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor

Două proiecte vizează lucrări la tronsoane din Autostrada Sibiu – Făgăraș A13, iar al treilea, un sector din Autostrada Transilvania A3.

Constructorul român Erbașu: primul contract pentru construirea unei autostrăzi

Firma românească Construcții Erbașu SA are primul contract la nivel de autostradă pe care îl va gestiona, respectiv pentru Secțiunea Suplacu de Barcău – Chribiș a Autostrăzii Transilvania #A3, care prevede construcția a:

* 26,35 km lungime;

* 3 viaducte;

* 8 pasaje;

* 8 poduri (din care unul în lungime de 1.650 m peste lacul de acumulare de la km 6+655).

Valoarea contractului este de 884,12 milioane lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile prin Programul Transport.

Durata contractului este de 24 luni, din care 6 luni reprezintă perioada de proiectare și 18 luni perioada de execuție.

”Sperăm ca, odată cu execuția lucrărilor pe această secțiune de autostradă, constructorul român să confirme și să continue cu construirea de drumuri de mare viteză în România”, a declarat Irinel Scrioșteanu.

Autostrada Sibiu – Făgăraș: Construită integral de un constructor turc

Tot astăzi au fost semnate contractele de execuție lucrări pentru ultimele două din patru tronsoane ale Autostrăzii Sibiu – Făgăraș, care va face legătura între Sibiu și Bacău, cu constructorul turc Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS, după cum urmează:

* Tronsonul 1 Boița (Autostrada Sibiu – Pitești) – Avrig-Marșa (DJ105G) care prevede construcția a:

– 14,25 km lungime;

– 6 viaducte, cel mai lung având o lungime de 911 metri;

– 17 poduri.

Valoarea contractului este de 1,89 miliarde de lei, fără TVA, sursa de finanțare fiind asigurată din Programul Transport.

Durata contractului este de 48 luni, din care 12 luni reprezintă perioada pentru proiectare, iar 36 luni reprezintă perioada pentru execuția lucrărilor.

* Tronsonul 2 Avrig-Marșa 9DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), care prevede construcția a:

– 19,9 km lungime;

– 21 poduri;

– 4 viaducte.

Valoarea contractului este de 1,54 miliarde de lei, fără TVA, sursa de finanțare fiind asigurată din Programul Transport.

Durata contractului este de 48 luni, din care 12 luni reprezintă perioada pentru proiectare, iar 36 luni reprezintă perioada pentru execuția lucrărilor.

”Aveam acum cea de-a patra autostradă în execuție integral, după Autostrada Moldovei A7, Autostrada Bucureștiului A0 și Autostrada Sibiu-Pitești A1”, a mai spus Irinel Scrioșteanu.

 

 

 

 

 

Citiți revista Arena Construcțiilor nr. 8/noiembrie – decembrie 2023

Revista Arena Constructiilor nov-dec 2023

Sus