Contractele pe care CNAIR le-a încheiat cu compania Tirrena Scavi au fost reziliate.
Motivele pentru reziliere sunt slaba mobilizare și incapacitatea financiară a constructorului italian de a continua proiectele pe care le derulează.
Construirea Variantei de Ocolire Timișoara Sud are parte de întârzieri majore în raport cu termenul de finalizare, iar termenul contractual al acestui obiectiv a fost depășit cu mult.
Mobilizarea pe șantier a fost deficitară pe tot parcursul anului 2022, ajungând la un stadiu fizic de doar 58,26%.
Pe tronsonul 1 al drumului expres Craiova – Pitești progresul fizic este de doar 57,06%, deși termenul contractual de finalizare era 2022.
Pe sectorul de centură a Bucureștiului, cuprins între DN 2 și A2, acolo unde există un contract pentru lucrări de modernizare, progresul fizic este de doar 20,76%.
Conform termenului asumat prin contract obiectivul trebuia finalizat de mai mult de un an pe data de 4 august 2021.
Desemnarea castigatorului unui contract rutier de circa 8 mil euro, contestata
Aceste întârzieri atrag și daune materiale consistente, pe lângă cele care decurg din imposibilitatea de a folosi infrastructura rutieră.
CNAIR a anunțat că va face toate demersurile pentru relansarea acestor proiecte în cel mai scurt timp posibil.
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/ noiembrie-decembrie 2022