A fost semnat contractul de finanțare pentru realizarea terminalului intermodal de la Oradea. Valoarea construcției propriu-zise a terminalului este estimată la 10 milioane de euro. Valoarea documentației tehnico-economice este de 1,42 milioane lei fără TVA, din care contribuția Uniunii Europene este de 1,2 milioane lei fără TVA.
Proiectul de la Oradea este primul pentru care a fost încheiat contractul de finanţare din cele nouă proiecte eligibile ale municipiilor din ţară care au depus cereri de finanțare pentru realizarea de terminale intermodale (București, Timișoara, Oradea, Turda, Iaşi, Cluj-Napoca, Craiova, Bacău, Suceava).
Proiectul vizează dezvoltarea unui centru intermodal cu facilitate de acces la transportul rutier şi feroviar în Zona Gării C.F.R din Episcopia Bihor. În zona gării C.F.R. din Episcopia Bihor se vor realiza trei linii de căi ferate cu platforme betonate de încărcare-descărcare a mărfii, spații de depozitare pentru mărfuri, locuri de parcare pentru tiruri, clădiri administrative și o zonă de servicii pentru agenții economici. Acest terminal urmează să fie conectat printr-un drum municipal la drumul european E60/drumul naţional DN1. Amplasamentul este situat în zona industrială a oraşului, în vecinătatea a trei parcuri industriale (două deținute de municipiul Oradea şi unul aparţinând de comuna Borș) şi a celor mai mari companii din zonă.
Delia Ungur, manager de proiect, a precizat: “România va primi aproape 9,5 miliarde de euro prin intermediul Programului Operaţional pentru Infrastructură Mare al României (POIM) – perioada 2014-2020, adoptat de Comisia Europeană, pentru investiţii în proiecte de mediu, energie şi transporturi. Pentru un sistem de transport competitiv, România are nevoie de căi ferate, autostrăzi şi de noduri de interconectare a cestora (terminale intermodale) în polii de dezvoltare economică şi trafic de mărfuri.”
Aplicația de finanțare pentru obținerea finanțării necesare realizării documentației tehnico-economice în cadrul Programului Operațional Sectorial Transport, a fost depusă în 31 decembrie 2014.
Studiul de fezabilitate și proiectul tehnic de execuție aferente acestui proiect ar urma să fie gata până la finalul acestui an. Apoi Primăria Oradea va depune proiectul pentru obținerea finanțării necesare realizării construcției propriu-zise și va organiza procedura de licitație.