Oferte locuri de munca top

Subcontractorii, neplatiti din vina lor

În ”frenezia investițiilor”, spune ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, piața este în prezent în avantajul subcontractorilor, ceea ce înseamnă că acum marii contractori străini se bat pe subcontractori. Astfel, firmele românești nu mai sunt sub presiune ca să fie nevoite să semneze în orice condiții sau să execute lucrările. În plus, au și învățat să se protejeze mai bine din punct de vedere juridic.

 

 

 

Contracte rutiere de circa 18 mil euro, atribuite

De asemenea, sunt prevederi legale potrivit cărora subcontractorii să fie plătiţi direct. Autoritățile contractante, cum este și CNAIR, au obligația ca, atunci când achită o factură, să ceară antreprenorului general dovada că au fost plătiţi subcontractorii.

Totuși, sunt destule cazuri în care străinii nu îi plătesc pe subcontractorii români.

”Știu că există și situații în care firmele, din păcate, ca să folosim termeni colocviali, şi-au mai luat ţepe, și asta este trist că s-a ajuns acolo. Avem și cazuri de, în fine, contracte reziliate”, admite ministrul Drulă.

Însă, el crede că în mare parte vinovați sunt păgubiții: ”Până la urmă și actorii economici trebuie să-și protejeze un pic interesele și să semneze contractele cu clauzele corecte, să intre ca subcontractori declarați, să lucreze la alb”. Este un moment bun pentru piața de construcții pentru că se caută resurse, ceea ce înseamnă că firmele subcontractoare își pot permite să intre pe piață în condiții corecte.

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 1/martie 2021

Sus