Oferte locuri de munca top

Segmentul birourilor se dinamizează și se adaptează la noua conjunctură economică 

Ramona Paun – Manager Retail & Valuation Department, în cadrul Romtor Real Estate

Încă de la începutul acestui an pe segmentul de birouri au început treptat să revină solicitările, însă clienții sunt mult mai atenți la condițiile contractuale și la beneficiile oferite, alocând mai mult timp analizei acestora.

La scurt timp după perioada de lockdown, piața de birouri a reacționat emoțional din cauza incertitudinii economice, mulți chiriași au încercat să renegocieze contractele de închiriere ale spațiilor de birouri, ceea ce pe termen scurt la unele s-a și realizat, însă după câteva luni companiile s-au stabilizat, adaptându-se la situația dată, activitățile începând să revină treptat la normal.

Situația pandemică a reprezentat pentru unele companii un moment oportun de a-și renegocia chiriile, să obțină mai multe beneficii în același preț sau chiar să opteze pentru relocare într-o zonă mai bună. În schimb, pentru proprietarii de birouri încă este o perioadă de neliniște, având un nivel redus de flexibilitate în ceea ce privește negocierile contractuale, în special  la nivelul chiriilor, datorită angajamemntelor financiare aflate în derulare la bănci.

“Oamenii au devenit mai precauți, și-au dat seama ce înseamnă să închiriezi, la câte aspecte este necesar să fie atenți și să analizeze. Companiile au început să își realizeze calcule cu volumul oamenilor, cu repartizarea lor astfel încât să le pună la dispoziție spațiu de lucru în siguranță, în contextul modului hibrid de lucru.

În general, costul pe metru pătrat al chiriei a rămas același, dar spațiul trebuie reorganizat deoarece modul de lucru hibrid, care are tendința să se prelungească, determină din partea chiriașilor solicitări pentru anumite perioade de grație de la plata chiriei, deoarece spațiul nu este ocupat la capacitatea anterioară.  Însă am observat și tendința unor companii care în trecut erau reticente în a se muta în clădiri de birouri noi și moderne, cu toate facilitățile incluse și care acum, beneficiind de flexibilitatea proprietarilor, fac această schimbare, a menționat Ramona Păun – Manager Retail & Valuation Department, în cadrul Romtor Real Estate.

 

În cadrul Romtor Real Estate, fiecare client beneficiază de consultanța experților pentru a identifica cea mai bună soluție pentru aceștia. Un consultant imobiliar cunoaște cel mai bine piața și oferă celor ce vor să cumpere sau să închirieze  timpul, cunoștințele acestuia, dar și filtrează opțiunile din piață pentru ca întregul proces să devină eficient.

Compania Romtor Real Estate este prezentă pe piață de peste 8 ani, fiind specializată în operațiuni imobiliare B2B, cât și B2C, axându-se pe achiziții, tranzacții și evaluări ANEVAR.

 

Sus