O reformă a sectorului transportului rutier a fost aprobată luni de către membrii Comitetului Transporturilor din cadrul Parlamentului European. Este vorba despre norme pentru detașarea șoferilor, a timpilor de odihnă a șoferilor și norme de cabotaj.
Condiții de muncă mai bune pentru șoferi
* Noile reguli vor contribui la asigurarea condițiilor mai bune de odihnă pentru șoferi și le vor permite să petreacă mai mult timp acasă.
* Companiile vor trebui să-și organizeze programele astfel încât șoferii din transportul internațional de marfă să poată reveni acasă la intervale regulate (la fiecare trei sau patru săptămâni, în funcție de programul de lucru).
* Perioada de odihnă obligatorie la sfârșitul săptămânii nu poate fi luată în cabina camionului. Dacă această perioadă de odihnă este luată departe de acasă, compania trebuie să plătească cheltuielile de cazare.
Concurență corectă și lupta împotriva practicilor ilegale
* Tahografele vehiculelor vor fi utilizate pentru înregistrarea trecerilor de frontieră cu scopul de a combate frauda.
* Limitele existente de cabotaj rămân aceleași (trei operațiuni în șapte zile).
* Pentru a preveni cabotajul sistematic, va exista o perioadă de patru zile înainte ca mai multe operații de cabotaj să poată fi efectuate în aceeași țară cu același vehicul.
* Pentru a combate companiile înregistrate în paradisuri fiscale, întreprinderile de transport rutier vor trebui să aibă activități substanțiale în statul membru în care sunt înregistrate. Noile reguli vor impune, de asemenea, camioanelor să se întoarcă la centrul operațional al companiei la fiecare opt săptămâni.
* Având în vedere că autoutilitarele sunt din ce în ce mai utilizate pentru a furniza servicii de transport internațional, utilizarea vehiculelor comerciale ușoare de peste 2,5 tone va fi supusă normelor UE pentru operatorii de transport, inclusiv echiparea autoutilitarelor cu un tahograf.
Reguli clare privind detașarea șoferilor
* Noile reguli privind detașarea șoferilor vor oferi un cadru legal clar pentru a preveni abordările naționale diferite și pentru a asigura o remunerare echitabilă pentru șoferi.
* Reguli de detașare se vor aplica operațiunilor de cabotaj și transport internațional, excluzând tranzitul, operațiunile bilaterale și operațiunile bilaterale cu o încărcare sau descărcare suplimentară per direcție.
Propunerile de reformă vor fi votate în luna iulie.
Normele privind detașarea se vor aplica la 18 luni de la intrarea în vigoare a actului juridic. Normele privind orele de odihnă, inclusiv întoarcerea șoferilor, se vor aplica la 20 de zile de la publicarea actului. Normele privind întoarcerea camioanelor și alte modificări ale regulilor de acces la piață se vor aplica la 18 luni de la intrarea în vigoare a actului privind accesul pe piață.
Citiți și:
Ansamblu mixt, cu 400 de locuinte, in planul unor investitori romani