Oferte locuri de munca top

Registrul salariatilor: cum vor fi completate datele in Reges

Urmează să fie aprobată procedura de acces pentru completarea, transmiterea și interogarea datelor în și din Registrul general de evidență a salariaților – REGES-ONLINE.

Registrul va fi completat și transmis prin intermediul portalului reges.inspectiamuncii.ro sau prin aplicații informatice proprii ale angajatorilor, conectate la acest portal, conform proiectului procedurii.

Angajatorii vor avea obligația de a completa și transmite datele în Registru cel târziu în

ziua anterioară începerii activității de către primul salariat.

Accesul la aplicaţia REGES ONLINE se face individual, după cum urmează:

* prin utilizarea identității digitale acordate de Autoritatea Pentru Digitalizarea

României, prin aplicaţia RoeID;

* prin utilizarea unui certificat digital calificat;

* prin obținerea aprobării de la inspectoratul teritorial de muncă căruia i se adresează

la ghișeu, a unei solicitări de activare a contului, în vederea identificării vizuale și

verificării cărții de identitate a solicitantului.

Angajatorii au obligația de a se înregistra în Registru în termen de 6 luni de la data

intrării în vigoare a Hotărârii Guvernului nr. 295/2025 privind Registrul general de

evidență a salariaților – REGES-ONLINE.

La rândul lor, salariații pot obține extrase din Registru, astfel:

* online, prin accesarea aplicației REGES ONLINE, secțiunea “Registrul pentru

Salariați” sau a aplicației “Salariat”, de pe telefonul mobil;

* de la Info Kiosk-ul amplasat la sediul inspectoratului teritorial de muncă;

* de la angajatori;

* de la inspectoratul teritorial de muncă, în condițiile prevăzute de lege, în situația în

care salariatul nu are nicio posibilitate tehnică de a obține acces la REGES ONLINE .

Angajatorii vor putea obține extrase din Registru prin accesarea aplicației REGES ONLINE, secțiunea “Registrul pentru Angajatori”.

Completarea Registrului

Registrul cuprinde datele existente în baza națională de date, transmise de angajatori,

Prin utilizarea portalului reges.inspectiamuncii.ro.

Completarea și transmiterea datelor în Registru, precum și prelucrarea acestora, se

realizează de către unul sau mai mulți salariați.

Prestatorii contractați de către angajatori desemnează prin decizie scrisă salariați

proprii pentru completarea și transmiterea datelor în Registru.

Angajatorii care au contractat serviciul de completare și transmitere a Registrului

au obligația de a completa și transmite în acesta, utilizând opțiunea “Delegare”,

următoarele date:

* datele de identificare ale prestatorului – CUI/CIF, denumire prestator;

* data încheierii contractului de prestări servicii;

* data de început a prestării de servicii;

* durata contractului de prestări servicii;

* data încetării contractului de prestări servicii.

Transmiterea datelor se realizează în termen de 3 zile lucrătoare de la data încheierii, respectiv, încetării contractului de prestări servicii.

Cine trebuie să folosească REGES ONLINE

Au obligația de a constitui și accesa Registrul general de evidență a salariaților – REGES ONLINE, de a completa și transmite în acesta elementele contractului individual de muncă, privind încheierea, modificarea, suspendarea și încetarea acestuia, denumite în continuare date, următoarele categorii de angajatori:

* persoane fizice sau juridice de drept privat;

* instituții/autorități publice/alte entități juridice care angajează personal în baza unui contract individual de muncă;

* misiunile diplomatice, oficiile consulare ale altor state în România, respectiv, după caz, reprezentanțele organizațiilor internaționale acreditate în România, institutele culturale și reprezentanțele comerciale și economice ale altor state în România, pentru personalul angajat local, care are cetățenia română sau pentru străinul cu drept de muncă în România.

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 1/martie 2025


Etichete:
Sus