Oferte locuri de munca top

Proiectele de transport, selectate in planul investitional pe 10 ani

Proiectele cuprinse pe toate sectoarele de transport din țara noastră vor avea nevoie de o finanțare totală de 72,77 miliarde euro, conform noului Plan Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport 2020-2030.

Planul, ce urmează să fie aprobat, corelează finanțările disponibile României prin PNRR, POT, CEF 2.0 și bugetul național.

Astfel, din suma totală, finanțările posibile pentru infrastructură rutieră ajung la 34,19 miliarde euro.

Planul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport 2020-2030

Prin Planul Investițional vor fi prioritizate investițiile, va fi actualizată strategia de implementare a Master Planului General de Transport al României și vor fi programate investițiile în infrastructura de transport pe termen mediu/lung.

Prin urmare, factorii interni decizionali vor avea obligația să urmeze strategia prezentată în Plan pentru perioada 2020-2030.

În ceea ce privește aspectele care țin de sectorul de transport și orice elemente de negociere cu state terțe vor avea la bază prioritizarea proiectelor prevăzută în prezentul Plan.

Transport rutier

Pentru transportul rutier au fost selectate următoarele proiecte:

Proiecte de pe rețeaua primară (fără TVA):

* Pitești – Sibiu (L2, L3), 68,8 km: 1.847 mil euro

* Ploiești – Comarnic, 48,6 km: 306,8 mil euro

* Comarnic – Brașov, 50,1 km: 1.264,9 mil euro

* Poarta Sălajului- Biharia, 110 km: 1.057 mil euro

* Giurgiu – București, 55,2 km: 289,8 mil euro

* Sibiu – Brașov, 129.6 km: 1.479,9 mil euro

* Arad – Oradea, 134 km: 522,6 mil euro

* Autostrada A7 (ramura Buzău și ramura Focșani) – Brăila, 102,1 km: 464 mil euro

* București – Alexandria, 70 km: 367,5 mil euro

* Alexandria – Craiova, 125 km: 656,3 mil euro

* Inel București (Nord) + drumuri radiale, 145,7 km: 1.112,3 mil euro

* Tg. Neamț – Iași – Ungheni (Moțca – Ungheni), 100,9 km: 875,5 mil euro

* ByPass Brașov Nord, 19,7 km: 118,2 mil euro

* Brașov – Bacau, 159,9 km: 2.364 mil euro

* Pașcani – Suceava, 60,5 km: 423,8 mil euro

* Suceava – Siret, 41 km: 215 mil euro

* Tg.Mureș – Tg. Neamț (Miercurea Nirajului – Leghin), 151,9 km: 5.180 mil euro

* Craiova – Filiași – Dr.Tr.Severin,104 km: 700,5 mil euro

* Craiova – Calafat, 78,7 km: 306,9 mil euro

* Dr.Tr.Severin – Caransebeș – Lugoj, 142 km: 1.533 mil euro

* Dr.Tr.Severin – Calafat, 72,8 km: 283,9 mil euro

* Timișoara – Moravița, 88,1 km: 343,6 mil euro

* Măcin – Tulcea  (+drum de accesibilitate Delta Dunării) – Constanța, 187,7 km: 904 mil euro

* Baia Mare – Satu Mare, 55 km: 259 mil euro

* Cluj Napoca (Apahida) – Dej, 75 km: 450 mil euro

* Dej – Baia Mare – Halmeu, 95,2 km: 608,9 mil euro.

Proiecte de pe rețeaua rutieră secundară drumuri expres (fără TVA):

* A3 – Aeroport Henri Coandă – DN1, 9 km: 43.1 mil euro

* A0 – București – Târgoviște, 59,5 km: 312.4 mil euro

* A1 – Pitești – Mioveni, 9,2 km: 42,04 mil euro

* A1 – Găești – Târgoviște – Ploiești – A3, 74,2 km: 348,2 mil euro

* Alternativa Techirghiol (A2/A4 – Olimp), 27,5 km: 129,1 mil euro

* A7 – Bacău – Piatra Neamț, 61 km: 239,1 mil euro

* DX4 – Dej – Bistrița, 55,6 km: 266,4 mil euro

* A7 – Suceava – Botoșani, 26 km: 124,5 mil euro

Proiecte de pe rețeaua rutieră secundară drumuri transregio (fără TVA):

* A1 – Timișoara – Aeroport Traian Vuia/DNCT, 7,7 km: 22,3 mil euro

* A8 – Lețcani Vest – Centura Iași, 8.8 km: 43,7 mil euro

* Centura Metropolitană Cluj-Napoca, 63 km: 580,7 mil euro

* Vaslui – Iași – A8, 85,9 km: 85,9 mil euro

* DX – Centura Craiova Est, 4,3 km: 18,8 mil euro

* A4 Cumpana – DN39 Contanța, 3,4 km- 5,1 mil euro

* Hunedoara – Sântuhalm – A1, 13 km: 32.8 mil euro

* Slobozia – Drajna – A2, 16,9 km: 16,9 mil euro

* Tg. Jiu – Filiași – DX2, 70,9 km: 106,4 mil euro

* DX 9 – Târgoviște – Sinaia – A3, 51,7 km: 43,4 mil euro

* Miercurea Ciuc – Sf. Gheorghe – Chichiș – A13, 73,8 km: 39,9 mil euro

* Rm. Vâlcea – Tigveni – A1, 20,4 km: 30,6 mil euro

* DX4 – Jibou – Românași – A3, 20,5 km: 61,5 mil euro

* Reșița – Caransebeș – DX2, 41,8 km: 28,9 mil euro

* Călărași – Drajna Nouă – A2, 22 km: 11 mil euro

* A1 – Titu – Bâldana – DX9, 30 km: 30,3 mil euro

* Blaj – Teiuș – A10, 23,7 km: 25,8 mil euro.

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/ noiembrie-decembrie 2021

Sus