Oferte locuri de munca top

Proiect rutier de aproape 3 mil euro, aprobat

O bretea de legătură urmează să fie construită între girația a două străzi dintr-un municipiu, costurile necesare pentru realizarea proiectului fiind estimate la aproape 3 milioane de euro.

Consilierii locali au aprobat recent proiectul privind studiul de fezabilitate și indicatorii tehnico-economici, urmând ca în luna decembrie să se voteze exproprierea propriu-zisă, după care va fi demarată procedura de licitații.

Proiectul rutier va fi realizat în municipiul Oradea.

Pentru a se putea realiza virajul la dreapta dinspre strada Evreilor Deportați spre bulevardul Dimitrie Cantemir, va fi realizată o bretea de legătură.

Valoarea totală a investiției este de 14.733.855 lei, inclusiv TVA.

Viitoarea bretea rutieră va avea o lungime de circa 190 m și lățimea părții carosabile de 3,5 m.

Breteaua de legătura va porni din sensul giratoriu aflat în faza de execuție, aferent obiectivului Coridor de mobilitate urbană durabilă în Piața Emanuil Gojdu în Oradea – etapa a II-a și va merge paralel cu pasajul subteran, până la capăt și va intersecta str. Costa-Foru iar apoi se va racorda la str. Dimitrie Cantemir, după rampa de ieșire din pasajul subteran din zona Pieței Cetate.

În proiectul inițial al pasajului, din direcția str. Evreilor Deportați nu se putea face dreapta înspre bulevardul Nufărul-Cantemir, se puteda doar intra în sensul giratoriu, la Piața Cetate sau spre zona centrală.

Proiectul implică mutarea liniei de tramvai, linie care va veni în zona noii bretele create, realizarea unei piste de biciclete, plus un nou trotuar aferent zonei respective.

Acest proiect necesită exproprierea a trei proprietăți (construcții), fiind vorba despre spații comerciale.

“Ne dorim ca toată această lucrare să fie finalizată până în vara anului viitor. Atât breteaua de legătură cât și pasajul Cetate să fie circulabile în zona străzii Evreilor Deportați și în zona Pieței Cetate”, a punctat primarul Florin Birta.

Lucrările de modernizare propuse (bretea de legătură, relocare linie de tramvai, realizare pistă de biciclete, trotuare și zone verzi) conduc la creşterea gradului de urbanism al zonei, la protejarea și îmbunătăţirea calității mediului înconjurător (diminuarea emiterii de praf, zgomot, noxe etc.), la creșterea nivelului confortului pentru participanții la trafic, la sporirea siguranței circulației și la sporirea capacității de circulație prin mărirea fluenței traficului.

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/ noiembrie-decembrie  2022

Sus