Primariile și consiliile județene vor putea realiza parteneriate cu CFR SA pentru implementarea proiectelor de infrastructură feroviară.
Astfel de parteneriate vor putea fi realizate de către unitățile administrativ-teritoriale (U.A.T.) și, după caz, de asociațiile de dezvoltare intercomunitară (A.D.I.). (norme atașate la finele știrii)
Acestea vor trebui să dovedească necesitatea și oportunitatea proiectului propus a fi dezvoltat în parteneriat.
Totodată, vor trebui să demonstreze că au capacitatea de implementare, derulare și administrare a proiectelor.
Contractele de activitate locală vor fi semnate de C.F.R. S.A. cu U.A.T. sau, după caz, asocierea de U.A.T.-uri sau A.D.I..
Partenerii companiei naționale vor putea participa la procesul de elaborare și avizare a documentațiilor tehnico-economice; la elaborarea documentațiilor de achiziții publice în comun; la derularea în comun procedurilor de achiziții publice; la supervizarea activităților prestate de operatorii economici câștigători ai procedurilor; la participarea în comisiile de recepție.
Materiale de constructii: dupa usoare ieftiniri continua seria scumpirilor
Compania națională va putea pune la dispoziția parteneriatului specialiști din rândul personalului propriu pentru coordonarea tehnică a proiectelor și constituirea punctelor de contact.
Normele metodologice mai stabilesc încă două tipuri de parteneriate, și anume:
* Parteneriate pentru implementarea de proiecte pe bunurile proprietate publică a Statului Român, concesionate companiei naționale, altele decât elementele constitutive ale infrastructurii feroviare publice
* Parteneriate pentru implementarea de proiecte, care implică bunuri imobile aflate în proprietatea privată a administratorului infrastructurii feroviare publice și, după caz, societăților naționale.
Descărcați aici