Oferte locuri de munca top

Poduri rutiere: Cum va fi realizata evaluarea nivelului de performanta

A fost propusă o nouă modalitate de evaluare a aptitudinii de exploatare a podurilor rutiere corespunzătoare cerințelor clasei E de încărcare – conform Eurocoduri. (document atasat la finalul stirii)

Noua metodologie aferentă cuprinde evaluări pe structuri de poduri frecvent întâlnite, cu aplicabilitate la suprastructură. Aceasta va fi valabilă atât la lucrările de artă amplasate pe drumurile de interes național, cât și pentru cele amplasate pe drumurile de interes județean și local.

Evaluările pot fi extrapolate la podurile noi, în corelarea acțiunilor utile date de Eurocoduri cu clasa tehnică a drumului (stabilită pe condiții de trafic) și care ar permite reducerea acțiunilor utile din convoaie, în funcție de nivelul de trafic.

În conformitate cu teoria siguranței aplicate în domeniul fiabilității structurilor, metodologia permite evaluarea deficienței de siguranță a podurilor vechi ce urmează a fi consolidate (raportate la convoaiele specifice clasei E de încărcare) și respectând nivelurile de probabilitate de cedare prevăzute în Eurocoduri, soluțiile de consolidare sau reabilitare pot fi optimizate.

În metodologie sunt dezvoltate evaluări pe structuri de poduri rutiere frecvent întâlnite,  în gruparea fundamentală cu aplicabilitate numai la suprastructură.

Nou perimetru pentru exploatarea a peste 850 mii mc de agregate

Nu a fost abordată siguranța la acțiuni seismice, întrucât siguranța la aceste acțiuni nu poate fi evaluată separat numai pentru suprastructuri, ci trebuie considerată structura în ansamblul său (suprastructură, sistem de rezemare, infrastructuri și sistemul de fundare în interacțiune cu terenul).

Metodologia de evaluare nu prezintă probleme de siguranță a infrastructurii și a altor echipamente structurale: aparate de reazem, rosturi de dilatație, parapeți de siguranță.

 

Descărcați aici

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cititi revista ARENA Constructiilor nr 5/ iulie-august 2022

Un comentariu;

  1. Anonim said:

    Orice combinație de evaluare a structurilor de poduri având în vedere clasa de încărcare E și necesitatea aplicării noilor convoaie din Eurocoduri, LM1, LM2 fără a mai lua în considerare că mai sunt poduri dimensionate la clasa I de încărcare și chiar la clasa II de încărcare este un demers tardiv atâta timp cât încărcările din trafic la vehiculele grele depășesc 50-60to, ajungând și până la 80to, valori care depășesc valoarea maximă admisă de 40to. Valorile din trafic au fost înregistrate de o serie de contoare PIC. Eliminarea traficului greu ar trebui sa fie o primă măsură in vederea reducerii gradului de degradare a structurilor.

Sus