Solplanet x AeroFix

Podul suspendat peste Dunare de la Braila: De ce nu a fost facuta receptia lucrarilor

Siguranța celor care circulă pe podul suspendat peste Dunăre de la Brăila nu este pusă în pericol absolut deloc, consideră reprezentanții CNAIR ca răspuns la informațiile privind derularea contractului de proiectare și execuție a lucrărilor.

Ei spun că recepția lucrărilor se va face doar după îndeplinirea tuturor standardelor de calitate stipulate în contract.

Antreprenorul, asocierea Webuild SpA (fost Astaldi SPA) – IHI Infrastructure System Co Ltd., este în întârziere din cauza mobilizării deficitare, susțin cei de la CNAIR.

În urma inspecțiilor în șantier, Inginerul și reprezentanții CNAIR au identificat infiltrații la blocurile de ancoraj dinspre localitățile Brăila și Jijila.

Pentru monitorizarea infiltrațiilor și închiderii Rapoartelor de Neconformitate, CNAIR a realizat o „Expertiză Tehnică a lucrărilor executate de Antreprenor în șantier”, iar o primă măsură a vizat monitorizarea situației podului din momentul constatării infiltrațiilor, iar după punerea în funcțiune cu încă 6 luni.

O mare parte dintre aceste infiltrații au fost stopate, iar ca urmare a punctelor de vedere transmise de Expertul Tehnic după punerea în funcțiune a Podului, acesta a prelungit perioada de monitorizare până la data de 31 martie 2024, urmând să se stabilească după această dată o soluție finală de închidere a infiltrațiilor.

În urma procesului de verificare a şuruburilor parapetului de siguranţă de pe Podul Suspendat de la Brăila s-a constatat că din totalul de 100.000 de şuruburi, au fost slăbite un număr de 401, ceea ce înseamnă aproximativ 0,4% din totalul acestor elemente.

La două săptămâni de la darea în trafic a podului a fost consemnată de către Inginer apariția de văluriri la nivelul căii de rulare.

În data de 25 iulie anul trecut, antreprenorul a justificat apariția acestor degradări ca urmare a traficului greu și a temperaturilor crescute.

De asemenea, CNAIR a solicitat pe 2 august anul trecut clarificări cu privire la apariția văluririlor li presupusa încălcare a restricțiilor de trafic. Totodată a mai solicitat ISCTR suplimentarea controalelor pe sectoarele în care sunt impuse restricții.

Contract de circa 25 mil euro primeste o singura oferta

Până în momentul de față, antreprenorul a intervenit de trei ori pentru remedierea structurii rutiere pe pod, dar fără a remedia definitiv această problemă.

Pe 8 septembrie 2023, antreprenorul a informat beneficiarul cu privire la acțiunile de remediere întreprinse pe Calea 2, banda 1, respectiv frezarea și reașternerea stratului de uzură.

Deși pasajul CF de la km 0+385 este finalizat, constructorul nu a solicitat recepția, astfel încât acesta nu poate fi utilizat.

Pentru finalizarea tuturor lucrărilor prevăzute în contract, Antreprenorul mai are de efectuat următoarele tipuri de lucrări:

* drumuri de acces (drumul spre Jijila);

* lucrări de construcție a bazinelor de retenție a apei pluviale;

* efectuarea marcajelor și montarea elementelor de semnalizare verticală-orizontală pentru siguranța circulației;

* lucrări de remediere a tasărilor apărute la asfaltările efectuate.

Stadiul fizic al lucrărilor era de 97.74% la începutul acestui an.

Lucrările au început pe 21 decembrie 2018 iar data de finalizare este 9 octombrie 2024.

Secțiunea 2 a podului a fost deschisă în iulie 2023.

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie – decembrie 2023

Revista Arena Constructiilor nov-dec 2023

Sus