Oferte locuri de munca top

Podul peste raul Tisa va fi realizat in parteneriat cu Ucraina

Pentru construirea, întreținerea și repararea podului rutier de frontieră cu Ucraina, peste râul Tisa, cele două țări vor realiza părțile de pod rutier aferente teritoriului lor.

Potrivit acordului cu Ucraina, aprobat de Guvern, podul va face legătura între Sighetu Marmației (România) și Bila Tserkva (Biserica Albă-Ucraina).

Guvernul României va asigura finanțarea pentru proiectul preliminar și pentru proiectul tehnic al obiectivului: podul propriu-zis şi cele două sisteme de infrastructură conexă până la punctele de legătură cu infrastructurile rutiere existente pe teritoriul României şi teritoriul Ucrainei, pentru construcția podului propriu-zis şi construcția infrastructurii conexe de pe teritoriul României.

Cabinetul de Miniștri al Ucrainei va asigura finanțarea pentru construcția infrastructurii conexe de pe teritoriul Ucrainei și va furniza informațiile privind factorii de mediu de pe teritoriul statului său, necesare efectuării evaluării impactului asupra mediului.

Ulterior dării în exploatare a podului, părțile contractante vor stabili de comun acord oportunitatea și necesitatea aplicării unor tarife de trecere și nivelul acestora, precum și modul de încasare și distribuire a tarifelor încasate.

Aceasta nu este prima încercare de conectare a României cu Ucraina. În anul 2009, Consiliul Județean Maramureș a realizat Studiul de Fezabilitate privind redimensionarea punctului de trecere frontieră în cadrul proiectului “ GRANIȚA MM – dezvoltarea și managementul infrastructurii de frontieră”.

Anterior acestui studiu de fezabilitate nu a fost elaborat nici un studiu de prefezabilitate și nici un plan de intervenții pe termen lung.

Proiectul a fost preluat apoi de către CNAIR SA în anul 2015, în vederea revizuirii/ actualizării Studiului de Fezabilitate. Astfel, CNAIR a încheiat un Contract de Servicii pentru Revizuire / Actualizare Studiu de Fezabilitate pentru „Pod peste Tisa în zona Teplița din Sighetu Marmației”. Proiectul este desfășurat pe un traseu de 1.200 m (include legătura la DN 18, punctul de trecere a frontierei și podul peste râul Tisa). Acesta se desprinde în dreptul poziției kilometrice 69+200 din DN 18 printr-o intersecție de tip giratoriu. Podul propriu-zis, cu o lungime de aproximativ 260 m, este proiectat cu poziția de început pe malul românesc la 940 m de intersecția cu DN 18 și se termină la 1.200 m, pe malul ucrainean. Podul urmează a se lega pe teritoriul ucrainean printr-un drum de legătură de aproximativ 890 m cu infrastructura existentă din Ucraina (H 09).

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie-decembrie 2020

 

 

Sus