Oferte locuri de munca top

Plastsistem mizează pe dezvoltarea infrastructurii de depozitare în agricultură

Alexandru Stanean, director general Plastsistem

Alexandru Stanean, director general Plastsistem

Compania Plastsistem, membră a Grupului Teraplast, a realizat în prima jumătate a acestui an o cifră de afaceri de 36,3 milioane de lei, în creştere cu 10% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Alexandru Stănean, directorul general al Plastsistem, ne-a declarat că această creștere s-a datorat concentrării pieţei interne, unele companii multinaţionale încetându-și activitatea pe acest segment: „Creșterea a fost determinată și de aportul structurilor zincate uşoare (lansate în piaţă în 2013) şi mai puţin de evoluţia pieţei, care în prima jumătate a anului a fost în stagnare. Plastsistem a bugetat pentru 2014 o cifră de afaceri de aproximativ 91 de milioane de lei, în creştere cu 13% faţă de valoarea realizată în 2013, şi vom depăşi cifrele bugetate pentru anul în curs.”
Plastsistem a finalizat anul trecut o investiţie de 2,5 milioane de euro într-o fabrică de profile structurale zincate Z, C, U şi Sigma, proiect care a beneficiat de finanţare europeană. În 2011, Plastsistem a renunţat la producţia structurilor metalice clasice şi s-a orientat către structurile zincate uşoare, deoarece, la nivelul costurilor finale suportate de client, noile sisteme oferă avantaje multiple.
Fabrica de panouri sandwich este localizată în Parcul Industrial Teraplast şi dezvoltă o capacitate de producţie anuală de peste 2,2 milioane de metri pătraţi. Compania este în acest moment unul dintre principalii jucători de pe pieţele pe care activează – panouri sandwich şi structuri metalice zincate.
„Chiar dacă în perioada următoare avem în plan dezvoltări ale portofoliului de produse, acestea nu vor implica neapărat investiţii în noi capacităţi. Capacităţile de producţie existente ne permit să ne consolidăm în continuare poziţia pe piaţă, astfel că în perioada următoare nu sunt planificate investiţii importante în dezvoltarea facilitaţilor. În plus, în România există un exces de capacitate de producţie pe piaţa panourilor sandwich, cu capacităţi instalate de peste 10 milioane de metri pătraţi la o piaţă de doar 4 milioane de metri”, adaugă Alexandru Stănean.

Stabilizare pe piaţa de panouri termoizolante

Conform estimărilor companiei, în prima parte a acestui an piaţa de panouri termoizolante a înregistrat o stabilizare, raportat la aceeaşi perioadă a anului trecut. În 2013, piaţa de panouri a scăzut cu aproximativ 10%, până la valoarea de aproximativ 70 de milioane de euro, iar pentru întreg anul 2014 Plastsistem estimează că piaţa se va menţine la nivelul anului trecut sau va înregistra o foarte uşoară creştere.
„Evoluţia unui business depinde în principal de evoluţia pieţelor pe care activează business-ul respectiv. În cazul sistemelor pe care Plastsistem le livrează există potenţial de creştere a pieţei construcţiilor, în special pe segmentele agricol şi non-rezidențial. România are nevoie de dezvoltarea infrastructurii de depozitare în agricultură şi, de asemenea, din punct de vedere al spaţiilor logistice suntem deficitari faţă de ţările din Uniunea Europeană. Principalele probleme care pot să apară sunt lipsa finanţărilor publice şi private pentru proiectele noi sau întârzierea plăţilor pentru proiecte în lucru care pot duce chiar şi la insolvențe în rândul companiilor de construcţii”, atrage atenția Alexandru Stănean.
Pentru 2015, compania previzionează o creştere a volumelor, în special pe segmentul agricol.
„Sperăm ca şi pe ansamblu să vedem o uşoară creştere a pieţei. Depindem însă de demararea investiţiilor şi ne bazăm în acest sens pe deschiderea axelor, aprobarea proiectelor şi semnarea contractelor de finanţare europeană pentru exerciţiul financiar curent”, conchide directorul general al Plastsistem.

Sus