Oferte locuri de munca top

Peste 58 mil lei fonduri nerambursabile pentru Sibiu

Strazile si infrastructura rutiera din municipiul Sibiu vor continua sa fie modernizate, prin alte doua contracte de finantare recent semnate.

Proiectele ce vizeaza realizarea unui coridor de deplasare cu bicicleta intre cartierului Strand cu zona centrala si parcul Sub Arini, precum si realizarea unui traseu pietonal pentru biciclisti de-a lungul raului Cibin, au intrat la finantare, urmand a se finaliza pana in 2022, cel tarziu.

” Vom avea peste 5 km de piste de biciclete, iar pe tronsoanele pe care le vom moderniza vom sistematiza terenul, avem prevazute lucrari de  curatare a zonelor verzi de resturi vegetale, pietre, vom decoperta zonele unde solul nu este fertil, urmand a se asterne rulouri de gazon. Se vor planta noi arbori, vor fi amplasate banci, cosuri de gunoi, iar sistemul de iluminat al acestor trasee se va face prin sisteme compuse din proiector led amplasate pe stalpi noi de iluminat”, a declarat doamna Astrid Cora Fodor, primarul municipiului Sibiu.

Cele doua proiecte contractate au o valoare totala de 60.371.708 lei, din care 58.443.175 lei reprezinta finantarea nerambursabila solicitata de catre beneficiarul proiectului, Primaria municipiului Sibiu, pentru realizarea proiectelor. Aceste fonduri vor fi alocate prin Axa prioritara 4 a POR 2014-2020, , prin Obiectivul Specific 4.1.

Descrierea investitiilor:

  1. 1. Proiectul ”Traseu pietonal si pentru biciclisti de-a lungul raului Cibin”  are urmatoarele componente:

Proiectul presupune realizarea de piste pentru biciclisti cu dublu sens (latimea benzii de circulatie pentru biciclete /sens fiind de 1,00 m) de-a lungul raului Cibin cu refacerea pe un metru  latime stratul de uzura al carosabilului, unde este cazul. Traseul este alcatuit din 6 tronsoane distincte in lungime totala de 3.674 m:

  • Tronson 1 – traseul este adiacent trotuarului stang al strazii Maramuresului (pe directia de mers dinspre str. Profesor Aurel Popa catre soseaua Alba Iulia).
  • Tronson 2 – pe malul drept al raului Cibin, cu punctul de inceput in zona sensului giratoriu de la intersectia dintre soseaua Alba Iulia si str. Malului, in apropierea trecerii de pietoni catre supermarketul Kaufland, iar ca punct final, rampa de coborare a subtraversarii ciclo – pietonale a podului Neculce.
  • Tronson 3 – punctul de inceput este rampa de urcare a subtraversarii ciclo – pietonale a podului Neculce, iar punctul final este rampa de coborare a subtraversarii ciclo – pietonale a podului Piata Cibinului.
  • Tronson 4 – cu punctul de inceput la rampa de urcare a subtraversarii ciclo – pietonale a podului Piata Cibinului, iar punctul final – zona intersectiei cu str. Gladiolelor.
  • Tronson 5 – este pozitionat pe amplasamentul actual al trotuarului stang al strazii (pe directia de mers dinspre str. Gladiolelor catre str. Rusciorului).
  • Tronson 6 – are punctul de inceput – zona podului peste Cibin de pe str. Rusciorului, iar punctul final al tronsonului este in zona autostrazii A1.

Pentru asigurarea continuitatii circuitului pistelor de biciclete in zona traversarii raului Rossbach se va realiza o pasarela ciclo-pietonala metalica cu deschiderea de 30,80 m. Totodata, se vor realiza alte doua pasarele ciclo-pietonale metalice cu aceiasi deschidere ce vor asigura conectivitatea traseului nou creat cu pistele existente de biciclete de pe str. Viitorului si Muresului. Prin proiect sunt propuse si lucrari de amenajare peisagistica (pe tronsoanele 2, 3, 4 si 6), lucrari de iluminat public, precum si dotarea spatiilor nou create cu mobilier urban.

  1. Proiectul ”Coridor de deplasare cu bicicleta pentru conectarea cartierului Strand cu zona centrala si parcul Sub Arini” presupune realizarea unui coridor de deplasare cu bicicleta care sa conecteze zona centrala a municipiului Sibiu cu cartierul Strand si Parcul Sub – Arini, prin introducerea infrastructurii specifice acestui mod de deplasare si cresterea atractivitatii si sigurantei deplasarilor cu bicicleta.

Lungimea totala a coridorului de deplasare cu bicicleta (traseu format din: piste de biciclete, zone shared-space si zone de tranzit) este de 2.320 m.

Proiectul propune urmatoarele lucrari pentru realizarea unei retele de piste de biciclete, zone comune si de tranzit:

  • Maramuresului – Lucrari carosabil, Lucrari trotuare, Lucrari piste biciclete, Amenajari spatii verzi, Altele (marcaje si semnalizare, lucrari edilitare)
  • Aurel Popa – Lucrari piste biciclete, Amenajari spatii verzi, Altele (marcaje si semnalizare)
  • Doljului – Lucrari carosabil, Lucrari trotuare, Lucrari piste biciclete, Amenajari spatii verzi, Altele (marcaje si semnalizare, lucrari edilitare)
  • Bihorului – Lucrari carosabil, Lucrari trotuare, Lucrari piste biciclete, Altele (marcaje si semnalizare, lucrari edilitare)
  • Gorjului – Lucrari carosabil, Lucrari trotuare, Lucrari piste biciclete, Amenajari spatii verzi, Altele (marcaje si semnalizare, lucrari edilitare)
  • Strandului – Lucrari trotuare, Lucrari piste biciclete, Altele (marcaje si semnalizare)
  • George Cosbuc – Lucrari piste biciclete, Altele (marcaje si semnalizare, lucrari edilitare)
  • Theodor Neculuta – Lucrari carosabil, Altele (marcaje si semnalizare, lucrari edilitare, scari)
  • Munteniei – Altele (marcaje si semnalizare);
  • Pasajul Spitalului – Lucrari carosabil, Lucrari trotuare, Amenajari spatii verzi si altele (marcaje, semnalizari, lucrari edilitare).

 

 

 

Citiți și:

Betoanele s-au scumpit, urmeaza agregatele

Peste 5,5 ha de langa Capitala, eliberate de constructii pentru dezvoltari ulterioare

Cine modernizeaza 60 km de drum, cu peste 19 mil euro

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 2/aprilie 2020

Sus