Oferte locuri de munca top

Pe șine către viitor: Proiectul Rail Baltica de la Doka

Rail Baltica reprezintă un proiect de referință în infrastructura de transport europeană și este cel mai mare proiect baltic al secolului. Până în 2030, o cale ferată de mare viteză cu două benzi pe o lungime de 870 km va conecta țările baltice cu rețeaua feroviară din Europa Centrală. Cu soluțiile sale complete, Doka joacă un rol esențial în asigurarea finalizării la timp a proiectului.

Ruta, care se întinde de la Tallinn (Estonia), prin Riga (Letonia), Kaunas și Vilnius (Lituania) până la Varșovia (Polonia), va fi o legătură crucială între Europa de Nord, Europa de Est și Europa Centrală, atât pentru transportul de pasageri, cât și pentru cel de mărfuri. Odată finalizată, calea ferată complet electrificată va suporta viteze de până la 249 km/h și va utiliza ecartamentul standard de 1435 mm. Această standardizare este vitală pentru o interoperabilitate fără întreruperi, eliminând schimbările greoaie necesare pentru adaptarea la  călătoriile între Europa Centrală și statele baltice.

Având în vedere complexitatea unor astfel de proiecte majore, managerii de proiect se bazează pe experiența Doka. Specialistul în cofraje și schele cu sediul în Austria a primit deja o serie de contracte pentru diverse proiecte preliminare de construcție în cadrul Rail Baltica.

„Ambițiosul proiect Rail Baltica confirmă experiența și competența noastră în susținerea clienților noștri în ceea ce privește provocările legate de proiecte de mare anvergură ca acesta. Contribuția noastră la inițiativa Rail Baltica exemplifică disponibilitatea noastră de a sprijini implementarea rentabilă și la timp a peste 500 de subproiecte prin intermediul unui management de proiect profesionist”, a declarat Robert Hauser, CEO Doka. „Experiența noastră practică, înțelegerea managementului complex al construcțiilor și capacitatea noastră de a ne adapta la nevoile clienților, aduc o valoare reală proiectelor de construcții de mare anvergură.”

Transformarea gării centrale din Riga

Una dintre cele mai importante componente ale proiectului Rail Baltica este transformarea gării centrale din Riga în cel mai mare centru de pasageri din țările baltice. Arhitectura unică, cu o structură metalică cu deschideri mari și un acoperiș de sticlă impresionant, înalt de aproape 30 de metri și care acoperă 2.100 de metri pătrați, va face din aceasta o piesă centrală a proiectului. Acest proiect grandios prezintă mai multe provocări, inclusiv termene de finalizare stricte, execuția într-un spațiu urban limitat și încărcări verticale semnificative, toate acestea necesitând un concept sofisticat de cofraj. Asocierea BERERIX, formată din Grupul BESIX, RERE Būve și Rizzani de Eccher, este responsabilă de proiectarea și construcția stației și de implicarea Doka în acest proiect.

„Investirea în produsele și soluțiile Doka aduce o valoare adăugată reală prin asigurarea calității, siguranței și eficienței unui proiect”, declară Nicola Stefanutti, director tehnic și șef al departamentului de achiziții la BERERIX. „A fost extrem de util faptul că am economisit timp prețios cu serviciile de preasamblare,  adică disponibilitate imediată a sistemelor de cofrare speciale, fără a fi nevoie de o asamblare complexă în șantier.”

Toate dintr-o singură sursă

Datorită soluțiilor de cofraj personalizate, care au inclus 570 de elemente de cofraj Doka Top 50 pre-asamblate și 50 de camioane cu eșafodaj Staxo și UniKit, exigențele proiectului au fost îndeplinite cu succes. Echipa Doka a folosit proiectarea 3D pentru a alinia cu precizie soluția de cofrare cu procesul de construcție. Anvergura și precizia proiectării sunt evidențiate de cele aproximativ 87.000 de elemente proiectate în modelul avansat DokaCAD Revit. Pentru construcția podului care face legătura cu gara, au fost utilizate schelele Doka Staxo și Ringlock, împreună cu sistemul de monitorizare a betonului Concremote.

„Colaborarea strânsă între BERERIX, echipa Doka prezentă la fața locului, precum  și profesioniști din diferite divizii și locații, este unul dintre factorii cheie de succes și joacă un rol crucial în construirea încrederii și consolidarea cooperării”, a declarat Igors Stefanovics, manager de proiect la Doka Letonia.

După ce nivelul acoperișului Gării Centrale a fost realizat în februarie 2024, echipa Doka avansează deja la următoarele faze ale proiectului din Letonia, Lituania și Estonia, inclusiv la noua gară de la Aeroportul Riga.

Detalii proiect pe scurt:

Proiect: Rail Baltica

Locație: Letonia, Lituania, Estonia

Structura: Infrastructură

Domeniul de activitate: Furnizarea de cofraje standard și personalizate, schele și soluții digitale de la o singură sursă.
Durata proiectului: 2021-2030

Client: BERERIX (Gara Centrală din Riga) și mulți alții
Construcție:
BCC, Nordix, KForma (Gara Centrală din Riga) și mulți alții

Sisteme utilizate: Cofraj Top 50, Cofraj Frami și Framax, Cofraje cățărătoare MF240, eșafodaje Staxo, UniKit și SL-1, schelă Ringlock.
Soluții utilizate: Managementul de proiect, serviciul de preasamblare, proiectare 3D, serviciul Concremote

Gara centrală din Riga este în curs de extindere pentru a deveni cel mai mare hub de pasageri din regiunea baltică.
© Rail Baltica

 

 

 

Gara centrală din Riga este unul dintre numeroasele subproiecte Rail Baltica în care este implicată Doka.
© Rail Baltica

 

 

 

 

 

Produsele Doka joacă un rol cheie în execuția structurii metalice cu deschideri mari și a acoperișului vitrat imens al Gării Centrale.
© Rail Baltica

 

 

 

 

Utilizarea cofrajelor preasamblate și personalizate a fost unul dintre factorii de succes ai proiectului.
© Doka

 

 

 

 

Despre Doka:

Doka este lider mondial în furnizarea de sisteme și soluții de cofrare inovatoare, dar și de servicii conexe în domeniul construcțiilor. De asemenea, compania este un furnizor global de schele industriale și soluții de aplicare a acestora, bine gândite, cu un larg domeniu de aplicare. Cu peste 180 de birouri de vânzari și depozite în peste 60 de țări, Doka beneficiază de o rețea de distribuție performantă care asigură consiliere și suport tehnic clienților săi la fața locului și garantează furnizarea rapidă a echipamentelor de cofrare – indiferent de dimensiunea și complexitatea proiectului. Doka are 9.000 de angajați în întreaga lume și este parte a Grupului Umdasch, care reprezintă fiabilitate, experiență și încredere de peste 150 de ani.

 

Sus