Oferte locuri de munca top

Pazo Grup: Din 2015 piața de plăci ceramice va cunoaște un reviriment

Lucian Azoiței, director general Pazo Grup

Lucian Azoiței, director general Pazo Grup

Evoluția vânzărilor de plăci ceramice nu a diferit foarte mult în acest an faţă de anul trecut.
Lucian Azoiței, director general Pazo Grup, menționează că piaţa de plăci ceramice a scăzut valoric şi a crescut în număr de metri pătrați, preţul mediu scăzând dramatic: „Chiar dacă se observă o creştere a investiţiilor imobiliare, în special rezidenţiale – în special în Bucureşti – acestea nu au un impact major asupra pieţei. În realitate, este extrem de puţin. Cred că piaţa a scăzut în valoare absolută, datorită faptului că investiţiile imobiliare sunt în zona de mediu-inferior. Este destul de greu când o piaţă se bazează mai mult sau mai puţin pe zece investitori (Nepi şi Carrefour pe zona industrială şi câţiva investori pe zona rezidenţială). Vânzările noastre sunt în aceiaşi parametri, fără creşteri sau scăderi. Ţinând cont că piaţa construcţiilor a înregistrat o contracţie de aproximativ 6%, putem spune că avem creştere.”
Pentru Pazo Grup, 2014 a fost un an liniștit. fiind înființate două noi companii: Pazo Services – companie specializată în antreprenoriat şi facility management şi Fabertek – reprezentant Migua, specializată în furnizarea de soluţii industriale. Cele două companii au depăşit o cifră de afaceri de 5 milioane de lei în primul an de activitate.
„Atât producătorii locali, cât şi cei internaționali trec printr-o perioadă de consolidare şi vom vedea multe vânzări şi preluări de grupuri industriale. Şi piaţa distribuitorilor s-a liniştit, insolvențele şi falimentele au curăţat deja piaţa, rămânând în picioare cei care au ştiut să facă bussines. Am reuşit să fim furnizori în principalele proiecte industriale din acest an şi am reuşit să ne dezvoltăm pe zona de faţade ventilate cu ceramică, unde suntem extrem de competitivi”, menționează Lucian Azoiței.
Conform estimărilor companiei, din 2015 piața de plăci ceramice va cunoaște un reviriment, mai ales datorită apariţiei unor noi jucători ce se vor axa pe export.
„Piaţa internă are o limitare, dar există un potenţial mare la export. Cred că începând cu 2015 vom asista la creşteri importante”, conchide directorul general al Pazo Grup.

Sus